دیدار حجت الاسلام محمدیان با خانواده شهید سلیمی نخستین رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان در دیدار با خانواده شهید سلیمی جهرمی اولین رئیس پژوهشگاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اذعان به این که امنیت و آرامشی که امروز از آن برخورداریم، حاصل مجاهدات ها و دلاورمردی های شهدایی است که جان خود را در طبق اخلاص تقدیم معبود خویش نموده و صبوری و استقامت خانواده معزز و معظم شهدا است افزود: ما نیز تلاش کرده ایم تا بخشی از این دلاور مردی ها را در کتاب های درسی وارد کنیم تا برای نسل نو الگویی از شجاعت، صبر و پایداری و تقویت روحیه قدردانی در آنان باشد.

وی هدف دیدار با خانواده شهید سلیمی جهرمی را تجدید میثاق با شهداء مبنی بر ادامه راه آنان توصیف و اضافه کرد: باید همواره یاد شهدا با تکریم خانواده معظم آنان زنده نگهداشته شود تا نسل نو بداند که امنیتی که امروز از آن برخوردار است مرهون خون این شهداست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با نثار درود به روان پاک شهیدان رجائی و با هنر افزود: اخلاص این شهیدان و خانواده بزرگوارآنان به گونه ای بود که تا چندی پیش بازماندگان تنها از حقوق معلمی ایشان استفاده می کرده اند.

وی با اشاره به فرازی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این که "اگر همه پیامبران در یک جا جمع شوند، هرگز اختلافی بین آن ها مشاهده نمی شود، زیرا همه یک هدف را دنبال می کنند" اضافه کرد اگر همه شهیدان که از اقشار مختلف جامعه بودند نیز در یک جا جمع شوند، هیچ اختلافی با هم نخواهند داشت، زیرا همه برای هدفی واحد که محو رژیم ستم شاهی و احیاء ارزش های اسلامی است به پا خاستند و به افتخار شهادت نائل شدند.

محمدیان اضافه کرد : به همین دلیل سازمان تلاش نمود تا بخشی از ادبیات دفاع مقدس و زندگینامه شهدا را وارد کتاب های درسی نماید تا بدینوسیله بخشی از دین خود را ادا کند.

در ادامه این دیدار همسر شهید سلیمی جهرمی با اشاره به فضائل اخلاقی و حسن سلوک شهید و توصیه مسئولین به ساده زیستی و تاسی از شهداء افزود: برگزاری یادواره شهداء در مدارس و ادارات به مناسبت های مختلف، مانع نشستن غبار فراموشی بر چهره درخشان شهداء خواهد شد.

شایان ذکر است در این دیدار چند تن از مدیران ارشد از جمله حسین هژبری فرمانده بسیج فرهنگیان، طلایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، خادمیان و حمید زاده مشاورین رئیس سازمان و دکتر کفاشیان فرمانده پایگاه شهید موسوی، دکتر محمدیان را همراهی می کردند.

تاریخ خبر: 
شنبه, 14 تير, 1393

نظرات

با سلام ، اولین رئیس سازمان پژوهش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم کتیرایی بود و بعد از او شهید سلیمی جهرمی.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.