راه اندازی شبکه ملی مدارس در صدا و سیما

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، اظهارکرد: یکی از دستاوردهای برنامه درس ملی و سند تحول بنیادین این است که محیط‌های آموزشی و یادگیری متنوع شود.

وی تصریح کرد: آموزش و تربیت باید از انحصار کلاس درس خارج شود. در سند تحول بنیادین ذکر شده که مدرسه کانون تربیت است و یک محیط یادگیری بسیار موثر به شمار می‌آید.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همچنین افزود: همچنین محیطهای مجازی نیز می‌توانند محیط یاددهی یادگیری و تربیتی باشند، اما امروزه دگرگونی‌های حوزه مجازی قابل مشاهده است که باید به این حوزه نیز توجه شود.

محمدیان با بیان این که باید مراقب دانش آموزان در فضای اینترنت باشیم، خاطرنشان کرد: به نظر بنده همه چیز نباید فیلترینگ شود اما باید بتوانیم نوجوانان را با برنامه تربیت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آنچه اراده کردیم نباید در محیط مجازی به صورت آنلاین باشد بلکه باید آنچه را که تولید کرده‌ایم در تلویزیون قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این امکان فراهم شده که با پشتیبانی صدا و سیما بتوانیم شبکه ملی مدارس رشد را علاوه بر نمایش در اینترنت به تلویزیون نیز ببریم.

محمدیان از تایید تلویزیون تعاملی توسط کارشناسان خبر داد و افزود: در مکانهایی که زیرساختهای الکترونیکی فراهم نشده است افراد می‌توانند برنامه‌ها را از تلویزیون ببینند و آنچه را که مطلوب باشد در اختیار دانش آموز و خانواده قرار می‌دهیم.

وی عملیاتی کردن سند تحول و برنامه درس ملی را از اولویتهای سازمان پژوهش در سال جدید برشمرد و گفت: تولید محتواها بر اساس برنامه درس ملی خواهد بود و کتاب درسی را همراه با بسته آموزشی تولید می‌کنیم.

محمدیان بابیان این که سالانه 130 میلیون جلد کتاب برای آموزش دانش آموزان چاپ می‌کنیم، تصریح کرد: باید بتوانیم شبکه‌های تعاملی بین دانش آموز، معلم و کارشناسان برقرار کنیم و همچنین برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای را گسترش دهیم.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 19 خرداد, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.