محتوای کتابهای درسی آموزشگاههای آزاد باید تغییر کند

محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد بر مدیریت و فعالیت‌های مؤسسات و آموزشگاه های آزاد نظارت کند.

وی افزود: نظارت آموزش و پرورش برای سامان‌دهی مجدد و بازنگری و باز تولید محتوای برنامه‌های آموزشی ،این موسسات و آموزشگاه های آزاد را با اهداف و برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش همسو می کند.
به گفته معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، نظارت و ارزیابی مستمر بر عملکرد مؤسسات و مراکز آموزشی و رتبه‌بندی آنها می‌تواند در جهت حمایت از دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که از خدمات این مراکز بهره می‌گیرند، باشد.
محمدیان با بیان اینکه منابع و محتوای آموزشی این مراکز نیازمند تجدید نظر و به‌روزآوری، براساس برنامه درسی ملی است، تصریح کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی برای همکاری لازم در تولید و تدوین برنامه‌های مؤسسات و آموزشگاه‌های غیردولتی و حمایت از آنها آمادگی خود را اعلام می کند.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 18 آذر, 1392

نظرات

تغییر کتابهای درسی چه ضرورتی دارد ؟ و چرا أصلا تولید کتاب درسی را به عهده خود مدرسه و یا معلم هر کلاسی نمی گذارید؟

با توجه به پیشرفت علوم و تکنولوژی و روشهای جدید آموزشی و یاتغییر نیازهای فردی و اجتماعی در برنامه های درسی بازنگری صورت می گیرد.البته در برنامه درسی ملی تولید بخشی ازبرنامه ها تا سقف بیست در صد توسط مدارس و ادارات آموزش و پرورش پیش بینی شده است و در حال حاضر نیز در درس فارسی تحت عنوان درس آزاد معلمان تولید محتوا می کنند.

جناب دکتر محمدیان فکر نمیکنید تغییر کتابها به تن هایی کفایت نمیکند و لازم است معلمان نیز آموزشهای مربوط به تغییر کتابها را سپری کنند؟ىاد آوری میکنم درآموزشهای ضمن خدمت نیز لازم است بازنگری صورت بگیرد تا این آموزشها اثر بخش باشند.با تشکر

همکار گرانقدرم ،من هم به مانند شما معتقدم آموزش حرفه ای و ارتقاء مهارتهای معلمان از ضرورت های اجتناب ناپذیر است و همچنین لازم است در روشها َو محتوای آموزشهای ضمن خدمت تحول إیجاد شود. البته در عین حال تغییر محتوای آموزشی و برنامه های درسی امرئ حتمی و لازم است.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.