پیوند بین خانه و مدرسه مبتنی بر اقتصاد مداری نباشد

به گزارش خبرنگار مهر, حجة الاسلام بهرام محمدیان امروز در همایش پیوند اولیاء و مربیان شهرستان گرگان با اشاره به هدف آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان و رساندن آن ها به حیات طیبه تاکید کرد: باید تلاش شود تا دانش آموزان به شایستگی های پایه دست یابند تا بتوانند بصورت متوازن و متعادل تربیت شده و در همه شئونات زندگی موفق باشند.

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورشی موفق است که بتواند دانش آموزانی با ذهن فعال، قلب مطمئن و دستانی توانمند تربیت کند و هدف آموزش و پرورش تربیت است و اگر همه امکانات را فراهم کند ولی نتواند نسل آینده را به مرحله تربیت برساند موفق نیست. تربیت بدان معنی است که استعداد های درونی دانش آموزان شکوفا شود تا به یک مرحله خود مدیریتی برسند.

محمدیان افزود: انجمن اولیاء و مربیان، انجمنی است برای مشارکت علمی و عملی برای تحقق اهداف تربیتی و نباید بین خانه و مدرسه تعارض وجود داشته باشد وگرنه دانش آموزان دچار چندگانگی شخصیت خواهند شد.

وی اذعان داشت: خانه و مدرسه نباید پیوندشان مبتنی بر بحران مداری و اقتصاد مداری باشد بلکه باید روابط بین آن ها تربیت مدار باشد.

عیسی پایین محلی مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن عرض خیر مقدم به معاون محترم وزیر و اولیاء حاضر در جلسه به اهمیت هفته پیوند اولیاء و مربیان اشاره نمود و افزود: اگر دو نهاد مقدس خانه و مدرسه تعامل خوبی در رابطه با دانش آموزان داشته باشند موجب سعادت آینده سازان خواهند بود.

مدیر کل به مناسبت دهه ولایت و امامت ضمن اشاره به جایگاه امامت و ولایت، از ولی فقیه به عنوان بزرگترین نعمت الهی یاد کرد.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 29 مهر, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.