انتشار کتب مذهبی برای استفاده دانش آموزان در سال تحصیلی

قم - خبرگزاری مهر: مسئول تدوین کتب درسی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کتب دینی جدیدی همچون فرهنگ نامه امام در 10 جلد به صورت فشرده، شرح صحیفه سجادیه و منتخب آن به زبان سلیس و روان با ذکر دعاهای کوتاه برای 365 روز سال تدوین و منتشر شده تا در اختیار مدارس قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر‏، حجت الاسلام محی الدین محمدیان روز پنجشنبه طی دیدار هایی که به همراه سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش با مراجع عظام در قم داشت با ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه اظهار داشت: نظام آموزشی جدید طی سال ها اخیر بر مبانی نظری وتربیتی دانش آموزان تاکید داشته که در تمامی دروس قابل شهود است.

وی افزود: دروس تمامی مقاطع تحصیلی علی الخصوص پایه های ابتدایی بر پایه پنج عنصر تفکر، ایمان، اخلاق و علم و عمل در چهار عرصه خدا، خود، خلقت و خلق پایه ریزی و مطرح شده است.

مسئول تدوین کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارتخانه آموزش و پرورش در 11 حوزه مختلف همچون علوم انسانی، ریاضی، فلسفه و... فعالیت می کند و آموزش موسیقی تنها در مدارس و آموزشگاه های خاص این رشته تحت عنوان آموزش موسیقا تدریس می شود و در مقاطع تحصیلی مباحث موسیقیایی نفوذ نکرده است.

محمدیان خاطرنشان کرد: اگر در مباحث آموزشی دروس اشکال و انتقادی باشد مسئولین با روی با پذیرای این انتقادات هستندبه شرط آنکه سازنده و دقیق باشد و ایراد و اشکالات را با درج آدرس و ذکر دورس بیان کنند تا در جهت اصلاح آن اقدامات لازم انجام ود.

وی تاکید کرد: کتبی دینی جدیدی همچون فرهنگ نامه امام در 10 جلد به صورت فشرده ، شرح صحیفه سجادیه و منتخب آن به زبان سلیس و روان با ذکر دعاهای کوتاه برای 365 روز سال تدوین و منتشر شده تا در اختیار مدارس قرار گیرد.

مسئول تدوین کتب درسی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آیات منتخب هم ویژه مدارس تدوین شده دعاهایی را متناسب با سن دانش آموزان جهت حفظ و یادگیری آنها تهیه و منتشر شده است که امید است در سال های آینده توسعه و تکامل یابد.

محمدیان با اشاره به دوره های انس با قرآن گفت: طی این دوره ها در مقطع دبیرستان کتب قرآن به صورت 10 جزء 10 جزء تهیه و به دانش آموزان اهدا می شود تا با پایان دوره متوسطه بتوانند 30 جزء را آموخته و قرائت کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر موارد مذکور بسته های آموزشی شامل کتاب کار‏ لوح فشرده با تلاوت 10 قاری ایرانی تدوین و در اختیار داشن آموزان قرار می گیرد تا در آموزش بهتر و صحیح تر قرآن موثر افتد.

مسئول تدوین کتب درسی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنابر تاکیدات مراجع نیز از رسم الخط سلطانی که خطی ایرانی است برای نگارش کتب درسی استفاده شده است.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 28 شهريور, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.