شهادت بزرگترین و تاثیرگذارترین هنر شهیدان است

بوشهر- خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهادت بزرگترین و تاثیرگذارترین هنر شهیدان است و موجب عزتمندی شهید و جامعه می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر،حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان ظهر سه شنبه در همایش شهید غلامرضا کشتکار، شهید شاخص هنرمند کشوری در مجتمع فرهنگی هنری 9دی بوشهر اظهار داشت: هنر عزیزی از خطرناک‌ترین نوع هنری است که انسان و جامعه را به اهداف گمراهی و فساد هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه هنر غریزی در اختیار شهوت، شهرت، قدرت و ثروت قراردارد تاکید کرد: امروز هنر بین فطرت و غریزه گرفتار شده و برخی هنرمندان گرفتار غریزه شده‌اند که بسیار خطرناک و نتیجه آن تباهی است.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنر بدون تعهد عامل زوال انسان است، اضافه کرد: انسان کرامت ذاتی دارد اما غرایز، موجب پایین کشاندن کرامت انسانی می‌شود و ذلت و نابودی از دست آوردهای هنر غریزی است.

این مسئول اذعان کرد: اسلام طرفدار هنری است که در خدمت مستضعفان باشد و آنها را در برابر ظلم و جور سست نکند و انسان را عزتمند کند.

محمدی با بیان اینکه هنر متعهد موجب قرب انسان به ایزد منان می‌شود عنوان کرد: هنرمندی که اسلام آن را تایید می‌کند، و موجب زیبایی جهان خلقت می‌شود کسی است که انسان را به قرب الهی نزدیک می‌کند و زیبایی‌های جهان خلقت را به درستی درک کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعجاز انبیاء الهی به استثانی قرآن کریم به فراخور تاریخ است افزود: قرآن کریم کتاب آسمانی است که در همه ادوار قابل استفاده است و برای تمامی انسان‌ها در همه اعصارقابل درک و فهم است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم چیزی را برای اعصار جاودان کنیم باید آنرا هنری کنیم، افزود: دعوت قرآن برای تهدی مربوط به هر زمانی است و در اعصار گذشته افرادی که به‌خود جسارت مبارزه با قرآن را دادند همگی دچار شکست شدند.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: پیام شهدا با هنر اسلامی آمیخته بوده و هیچ وقت پایانی ندارد و شهدا همیشه در تاریخ جاودان خواهند ماند.

شهید کشتکار از هنرمندان حوزه هنر در سالهای دفاع مقدس چندین بار به جبهه‌های نبرد اعزام شد که در سال 67 در جاده اهواز هدف موشک هواپیماهای متجاوزین قرار گرفت و به همراه سه رزمنده دیگر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 4 تير, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.