محکومیت شدید تعدی به حریم دانش‌آموزان و مدرسه

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جامعه تعلیم و تربیت نسبت به فاجعه تروریستی در افغانستان واکنش نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمسین محی‌الدین محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت در بیانیه‌ای نوشت: «و ما نقموا منهم‌ اِلّا أن یؤمنوا باللّه العزیز‌ الحمید» نمی‌دانم چگونه می‌توان دید و فریاد نکشید؟ شنید و خونین جگر نشد؟! پاره‌های تن به خون آلوده و ناله‌های دلخراش دخترکان معصوم کابلی را؟!! جرمشان چه بود؟! معصومیت آمیخته به محبت اهل بیت علیهم السلام؟! یا روزه داری و بودن در مکتب سیدالشهداء علیه السلام؟!

چند روز است از هنگام شنیدن این خبر هولناک که «در غرب کابل در مکتب دخترانه‌ سیدالشهداء‌ ، با انفجار خودروی بمب گذاری شده نزدیک به یکصد نفر کشته و مجروح شده‌اند» از عمق وجودم می‌سوزم و با خود، اندوه کابل افزون ‌کُشت ما را ، زمزمه می‌کنم!
الله اکبر از این همه جنایت و تحمیل این همه ظلم و مظلومیت به مردمی نجیب و شریف و شکیبا ، که تنها آرزومند استقلال و استقرار صلح در سرزمین خویش‌اند!

مردمی که نیم قرن است از تجاوز استعمار سرخ و جلادی مزدوران آنان تا تجاوز و غارت استعمارگران غربی و قتل وکشتار سربازانشان به ستوه آمده‌اند و امروز گرفتار بلای مضاعف تروریسم کور نابخردان مدعی دیانت وهابی آمریکایی شده‌اند! اما دریغا از یک نهاد بین‌المللی، از یک سازمان بشر دوستانه و یا یک اراده‌ با نفوذ جهانی که در مقابل این ظلم فراگیر بایستد، آن را محکوم کند و برای رفع این ستم اقدام نماید!

ما می‌دانیم که این جنایت، قصاص فاطمیون به جرم جهاد پدران در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی و تروریست‌های دست پرورده‌ آنان داعش است! لذا ضمن محکومیت شدید تعدی به حریم دانش‌آموزان و مدرسه و کشتار سبعانه‌ کودکان بی‌گناه، از عموم مسلمانان، آزادیخواهان و مردم نیک اندیش دنیا می‌خواهیم با پدیده‌ شوم ترور کودکان بی گناه و تجاوز به ساحت مراکز آموزشی و علمی مقابله کرده و خواستار محاکمه‌ عاملان و آمران و پشتیبانان این جنایت های هولناک باشند.

از درگاه حضرت ربوبی در این ماه عبادت و بندگی ،خاضعانه و ملتمسانه برای محرومان و مصدومان شفا و عافیت و برای بازماندگان صبر و اجر و برای شهداء رضوان و رحمت مسألت می نماییم. امیدواریم مردم صبور افغانستان با دوری از هرگونه تفرقه و جدایی ، در مقابل دشمنان و اشغالگران غربی اعم از اروپایی و آمریکایی در صف واحد بایستند و ضمن رفع اشغال و حفظ استقلال در آبادی و عمران وطن خویش بکوشند. اّلیس الصبح بقریب؟

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 21 ارديبهشت, 1400

نظرات

افغانستان صلح میخواهد اما طالب‌ها و داعش با مدد آمریکا بذر عداوت و جنگ می‌کارند.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.