تخریب، تحریف و تضعیف خطرهای در کمین انقلابند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، همزمان با برگزاری مراسم دهه مبارک فجر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان ظهر روز چهارشنبه 18 بهمن ماه با حضور در نمازخانه سازمان و برگزاری نماز جماعت سخنانی ایراد کرد.
وی ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: در آغاز کلام؛ یاد ونام شهیدانمان را گرامی می داریم و به روان پاک شهدا و به روح بلند و ملکوتی امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) بنیانگذار انقلاب اسلامی، درود می فرستیم و برای مقام معظم رهبری، او که امروز میراث دار انقلاب و دوام بخش راه شهیدان است، طول عمر همراه با عزت از درگاه الهی مسالت داریم.

وی با اشاره به سنت های الهی افزود: سنت های الهی قطعی و لایتغیر هستند. چنانکه قرآن میفرماید وَ لَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللهِ تَبدیلاً؛ زیرا نظام خلقت بر مبنای این سنت ها بنا شده است و همه مخلوقات از این اصل بالاجبار تبعیت می کنند، ولی از بین همه مخلوقات انسان مستثنی شده و تغییر را بر عهده خود او گذاشته است. یعنی اول انسان باید بخواهد و سپس با امضای خداوند این خواست و اراده تحقق می یابد. چنانکه در سوره رعد می فرماید؛ «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»، (خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند). قرآن شواهد مثال فراوانی دارد. اقوامی که آمدند و با پر شدن پیمانه عمرشان رفتند و قومی دیگر جای آن ها را گرفتند. انبیاء و اولیاء هم چنین بودند. تاریخ برای تذکر و عبرت آموزی است.

دکتر محمدیان با بیان این مطلب که «زندگی» مبتنی بر فلسفه است و تاریخ هم برای خودش فلسفه ای دارد که هم قابل تذکر است و هم قابل تکرار، اضافه کرد: انقلاب اسلامی از جهاتی شبیه قوم بنی اسرائیل و قابل مقایسه با آن است و باید مراقب بود، انقلاب گرفتار تحریف نشود. بنی اسرائیل پیامبران زیادی داشتند، اما دشمنان دین خدا آن ها را کشتند و یا وادار به مهاجرت نمودند. در تاریخ اسلام نیز پیامبر صلوات الله و سلامه علیه ناملایمات زیادی را تحمل کردند و 11 تن از جانشینان وی یعنی ائمه اطهار علیهم السلام را به شهادت رساندند. این اقدامات با انحراف از اصول و مبانی دین مبین اسلام رخ داده، یعنی از بیرون جماعت اسلامی کسی نیامده و کمر به قتل ائمه اطهار علیهم السلام ببندد. ضمن اینکه قرآن کریم اذعان دارد که آن ها با وجود شناخت کامل دست به چنین جنایاتی زده اند. بسیاری از آنها از بزرگان قوم بودند. خداوند در سوره بقره می فرماید: آنها (یهودیان) پیامبر را مثل فرزندان خود می شناختند، اما اول کافر شدند و بعد کمر به قتل پیامبر صلوات الله و سلامه علیه بستند.

نکته بسیار جالبی را اشاره کنم تا زمانی که بنی اسرائیل با موسی علیه السلام همراه بودند، نعمت های فراوانی سراغشان آمد از جمله نجات از ظلم و بیداد فرعون که آن ها در استضعاف نگهداشته بود. پسرانشان را می کشت و دخترانشان را به اسارت و بردگی می برد. آنها را شعبه شعبه و گروه گروه کرده بود تا مانند لقمه ای کوچک قابل بلعیدن باشد. اما حضرت موسی علیه السلام آمد و آنها را نجات داد. همزمان سه جریان اصلاحی براه انداخت. اصلاح فرهنگی اصلاح اقتصادی اصلاح سیاسی. به سلامت از نیل عبورشان داد. و در وادی ایمن من و سلوا برایشان فراهم نمود (اقتصادی). قرآن کریم می فرماید: وَ ظَلَّلْنَا عَلَیْکُمُ الْغَمَامَ وَ أَنزَلْنَا عَلَیْکُمُ الْمَنَّ وَ السَّلْوَى کلُواْ مِن طَیِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاکُمْ وَ مَا ظَلَمُونَا وَ لَاکِن کاَنُواْ أَنفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ.

اما بتدریج ایمان آنها سست شد. گروهی از بزرگانشان دین خدا را تحریف و تضعیف کردند(فرهنگی). به جای شکر گذاری که موجب افزایش نعمت می شود مطالبات خودا را بالا بردند و گفتند: وَإِذْ قُلْتُمْ یَا مُوسَى لَن نَّصْبِرَ عَلَى طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّکَ یُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنبِتُ الْأَرْضُ مِن بَقْلِهَا وَقِثَّائِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا ۖ قَالَ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِی هُوَ أَدْنَى بِالَّذِی هُوَ خَیْرٌ اهْبِطُوا مِصْرًا فَإِنَّ لَکُم مَّا سَأَلْتُمْ وَضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْکَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ کَانُوا یَکْفُرُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَیَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ ذَلِکَ بِمَا عَصَوا وَّکَانُوا یَعْتَدُون

از خدای خود بخواه برایمان عدس و پیاز و .... فراهم کند یعنی اشرافیت، یعنی تفرعن، یعنی غفلت از خطوط اصلی دینی برای منافع شخص به جای فرمانبردن از امر مولا، سرکشی و طغیان پیشه کردن. اینجا تحریف فرهنگی است زیرا با تغییر فرهنگ، اقتصاد و سیاست هم تغییر خواهد کرد.

که یکی از اهداف دشمن در تهاجم و تحریف فرهنگی، ایجاد تغییر در سیاست و اقتصاد کشور است. یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَیَقُولُونَ سَمِعْنَا وَعَصَیْنَا وَاسْمَعْ غَیْرَ مُسْمَعٍ وَرَاعِنَا لَیًّا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَطَعْنًا فِی الدِّینِ.

وی در فرازی دیگر از سخنان خود تصریح کرد انقلاب اسلامی هم به رهبری پیامبرگونه امام راحل(ره) و وحدت همه اقشار مردم به پیروزی رسید. و اگر بخواهد آسیبی ببیند نیز از همین ناحیه است. این سنت الهی است و سنتهای الهی تغییر پذیر نیستند. خداوند با هیچکس نسبت فامیلی ندارد. انقلاب ساختار های جهانی را بهم ریخت، ترورهای مسولان و جنگ تحمیلی هم نتوانست آن را از پای درآورد. لذا برنامه تخریب، تحریف و تضعیف از درون کلید می خورد. یومن ببعض و یکفر ببعض می شود. برخی آیات را می گیرند و برخی را رها می کنند. امام فرمود یک موی این کوخ نشین ها را به کاخ نشینان نمیدهم. اگر بین مردم و مسولان فاصله افتاد مشکل بوجود می آید. اگر نتوانیم با راننده و یا کارگران سر یک سفره بنشینیم. حمایت های مردمی را از دست می دهیم. کسیکه اتوبوس و یا تاکسی سوار نشده و شخصا از مغازه خرید نکرده، با مشکلات مردم آشنا نیست و از درد مردم خبر ندارد. باید در برابر تخریب، تحریف و تضعیف ایستاد و از انقلاب دفاع کرد. هرگونه سستی خدای ناکرده آسیبهای فراوانی در پی خواهد داشت.

تاریخ خبر: 
جمعه, 20 بهمن, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.