درخواست دیدار با رئیس‌جمهور برای توضیح درباره کتب درسی

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «تأکید رئیس جمهور بر تغییر محتوای کتب درسی دانش‌آموزان»، اظهار داشت: رئیس جمهور محترم خط مشی کلی بیان کرد و ما نیز با آن همراه هستیم و باید همان را تحقق بخشیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور گفتند دانش‌آموزان باید به نیازهای آینده آشنا شوند و برای آینده تربیت شوند که حرف درستی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: نیازمندیم نظرات رئیس‌جمهور را به صورت همه جانبه بشنویم؛ چراکه در یک سخنرانی عمومی جمله‌ای مطرح شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدیان خاطر نشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرده‌ام تا فرصت دیداری از رئیس جمهور بگیرند تا ما و کارشناسان سازمان در این خصوص توضیح دهیم؛ چراکه یک مسئله مهم ملی است.

وی تصریح کرد: هر چقدر بتوان از نزدیک با آن نظرات آشنا شویم، عملیاتی کردن آنها آسان‌تر می‌شود، اما بر اساس آنچه در برنامه درسی و سند تحول اتفاق افتاد رویکرد ما این است که به طرف برنامه‌های اثربخش برویم تا ضمن اینکه در آینده نیازها را پاسخ دهیم، امروز نیز اشتیاق افزایی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها داشته باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص «تولید محتوای آموزشی برای خانواده‌ها در جهت مکمل کردن فعالیت آنها با آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان»، بیان داشت: پیشنهاد کرده‌ایم انجمن اولیا و مربیان این موضوع را دنبال کنند؛ البته همکاران ما در دفتر تألیف هم پیشنهاداتی دادند و محتوای خلاصه‌ای نیز آماده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در پاسخ به این پرسش که «با توجه به رشد شتابان دانش‌های نوین چه برنامه‌هایی برای عقب نیفتادن از دانش‌های روز دارید؟»، متذکر شد: در حوزه فناوری‌های نوین،در کتابهای درسی و برنامه ای آموزشی اقداماتی انجام شده است ولی برای توسعه و ارتقاء آنو رایزنی‌هایی را با معاونت علمی ریاست جمهوری و بخشی از دانشگاه‌ها شروع کرده‌ایم.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 22 آبان, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.