برای تسهیل در خوانش معیار، کتاب گویا و نرم افزار تهیه شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان در جلسه هیات امناء سازمان که عصر روز دوشنبه 13 دی ماه در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شده بود، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از اقدامات یکساله سازمان، افزود: سازمان علاوه بر انتشار 46 عنوان مجلات آموزشی و تربیتی با تیراژ بالغ بر 35 میلیون نسخه، به منظور ایجاد هماهنگی و تسهیل در خوانش معیار برای اولین بار اقدام به تهیه کتاب گویا نموده است. همچنین تولید مجلات رشد به خط بریل برای افراد کم بینا و نابینا از جمله نوآوری های سال جاری بوده است.

وی با اشاره به رویکرد مشارکت معلمان در تالیف کتب درسی، افزود: این رویکرد با راه اندازی گروه های تحلیل محتوا و اعتبار بخشی محتوای کتب درسی در 19 استان پیگیری شده و امسال نیز تعقیب می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان این مطلب که کتابهای جدید التالیف نیاز به آموزش داشت، اضافه کرد: در این رابطه بیش از 2000 ساعت آموزش آموزش توجیهی، تبیینی برای مدرسان ارشد استانی داشتیم، تا آن ها نیز به نوبه آموخته های خود را به مدرسان و معلمان استان و مناطق تابعه انتقال دهند.

دکتر محمدیان از راه اندازی سامانه اعتبار بخشی محتوای کتب درسی خبرداد که در آن ترتیبی اتخاذ شده تا فصل به فصل هر کتاب جدیدالتالیف به محض آماده شدن در معرض نقد و نظر صاحب نظران به ویژه معلمان قرار گیرد.

وی راه اندازی سامانه فروش الکترونیکی کتب درسی ابتدایی و پیشدانشگاهی را گامی اساسی در جهت صرفه جویی در وقت و هزینه دانش آموزان و کم اثر کردن اختلاف های آماری عنوان کرد و افزود: در این سازمانه دانش آموزان پس از ثبت نام درمدرسه، مستقیما وارد سازمانه ثبت فروش کتاب درسی شده و اقدام به خرید کتاب می نمودند. این اقدام علاوه بر کنترل قیمت فروش وجلوگیری از تحمیل هزینه اضافی از طریق فروش لوازم التحریر در کنار کتاب درسی، سبب کاهش میزان کتب درسی مرجوعی نیز گردید.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 14 دى, 1395

نظرات

سلام
هزینه ها هدر می رود ،معلمان استفاده از نرم افزارها را توجیه نیستند و به بهانه ی کمبود وقت از أنها استفاده نمی کنند!

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.