هدف از تأسیس پایه ششم ابتدایی، تحقق اهداف تربیتی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در دهمین جلسه هیأت امنای سازمان، ایجاد پایه ششم ابتدایی را رویکردی پرورشی دانست و افزود: نتایج ارزشیابی‌ها و پژوهش‌های انجام شده نشانگر ضعف دانش‌آموزان در دروس ریاضی، علوم و ادبیات بوده که با تأسیس این پایه ضمن تحقق اهداف پرورشی، کاستی‌های آموزشی نیز بهسازی، ترمیم و جبران خواهد شد.

دکتر محمدیان به اشاعه برخی از مفاهیم تربیتی در کتاب‌های درسی اشاره کرد و افزود: فرصت یکساله پایه ششم ابتدایی بستری مناسب برای ترمیم و تکمیل اهداف تربیتی به جا مانده در دوره ابتدایی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در ادامة سخنان خود به فرایند تأسیس پایه ششم ابتدایی از تدوین اهداف‌، برنامه‌های درسی، فرایند تولید مواد و بسته آموزشی برای هر یک از برنامه‌های درسی اشاره کرد و افزود: اعتبار بخشی مواد آموزشی، بازبینی و اصلاح مواد آموزشی تولید شده و نهایی کردن آنها و برگزاری دوره‌های تأمین مدرس از دیگر اقدامات انجام شده برای ایجاد این پایه بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش از ارزشیابی محتواهای آموزشی جدید‌التألیف پایه دوم و ششم در هنگام اجرا خبر داد و افزود: به‌منظور رفع سؤالات و اشکالات احتمالی معلمان در هنگام تدریس، 2700 دقیقه فیلم آموزشی روش تدریس تولید شده که پس از ارسال برای معلمان سراسر کشور، به‌صورت online بر روی شبکه ملی مدارس (شبکه رشد) قابل دسترسی است.

وی اظهار کرد: معلمان می‌توانند از طریق این شبکه و سایت دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری با مؤلفان کتاب‌های درسی ارتباط برقرار نمایند.

دکتر محمدیان به سامان‌بخشی جلسات گروه‌های آموزشی و مؤلفان کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای رهنمودهای وزیر محترم آموزش و پرورش، قرار است مؤلفان کتاب‌های درسی جهت پاسخگویی به سؤالات معلمان به استان‌های سراسر کشور سفر نمایند.

دکتر محمدیان در خاتمه به چاپ فهرست توصیفی کتاب‌های آموزشی مناسب با برنامه درسی، تحت عنوان کتاب‌نامه رشد برای دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: ویژه‌نامه همسو با تحول برای آموزگاران پایه دوم و ششم ابتدایی چاپ شده است.

نظر دهید

Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.