انتقاد معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش به اظهارنظرها درباره حذف و اضافه مطالب در کتب درسی

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «خیلی افراد اعتقاد دارند که خیلی از موضوعات باید از کتاب‌های درسی حذف یا اضافه شود، این موضوع را می‌پذیرید؟»، اظهار داشت: کدام مطلب باید حذف شود و چرا؟ احتمال دارد که امروز فردی بگوید که بچه‌های ما در زمینه شبکه‌های اجتماعی خیلی مطالب زیادی می‌دانند، حال شما چرا کتاب تفکر و پژوهش را تولید کرده‌اید.

وی افزود: از نگاه بنده هم اینطور می‌شود که بسیاری از بچه‌ها دسترسی به ابزارهای شبکه‌های اجتماعی را دارند، اما نحوه استفاده از آن را نمی‌دانند و باید کتاب تفکر و پژوهش وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه هر حرفی در حوزه علم و دانش باید مبنای علمی و منطقی داشته باشد تصریح کرد: اینجا سلیقه‌ای نیست و نباید بگوییم از این مطلب خوشم می‌آید و از مطلب دیگر خوشم نمی‌آید.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: این نوع تعابیر علمی و آموزشی نیست و سلیقه‌ای است. مثلا شخصی می‌شود؛ فردی می‌گوید رنگ کت و شلوارم را دوست دارم فلان رنگ باشد، این نمی‌شود که چون آن فرد آن رنگ را دوست دارد من تمام کت و شلوارها را همان رنگ تولید کنم.

تاریخ خبر: 
شنبه, 11 دى, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.