آموزش و پرورش را به زور سیاسی نکنید

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان با اشاره به خبر ناصواب و مغرضانه برخی از رسانه ها مبنی بر درج برنامه روزانه رئیس جمهور در کتب درسی اظهار کرد: احزاب و اشخاص نباید برای بهره گیری های سیاسی خود، آموزش وپرورش را به زور سیاسی کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر مناسبت ماه محرم افزود: یکی از شعارهای امام حسین (ع) خطاب به جهانیان این است که "اگر دین ندارید و از روز قیامت نمی هراسید حداقل آزاد مرد باشید". کسانی که تلاش می کنند که آموزش و پرورش را با طرح این گونه مسائل سیاسی، نمایند تا به اهداف و اغراض خود برسند حداقل با التزام به این شعار حسینی آزادگی وآزاد مردی را پیشه کنند.

وی یادآور شد: کتاب مطالعات اجتماعی در دوره متوسطه اول از پایه هفتم تا نهم در مبحث ساختار حکومت به موضوعات رهبری، قوه مقننه، قوه قضاییه و قوه مجریه می پردازد و از سال تحصیلی 93 که پایه جدید هشتم استقرار یافته است در فصل دوم این کتاب به نقش دولت در اداره کشور پرداخته شده است که در این فصل به ساختار، تشکیلات و وظایف دولت اشاره گردیده است و در بخش بیشتر بدانیم که صرفاً برای مطالعه می باشد؛ جدول برنامه روزانه یک رئیس جمهور آمده است و به هیچ وجه جدول مذکور اختصاص به رئیس جمهور محترم کنونی یعنی جناب آقای دکتر روحانی نیز ندارد و نکته حائز اهمیت این است که این درس و این جدول و صفحات مربوط به این دروس از سال 93 منتشر شده است و تا به حال نیز تغییری نکرده است و پرداختن به این قبیل امور و خبرسازی های بی پایه نشان دهندۀ اغراض سیاسی است .

محمدیان تصریح کرد: بی انصافی است که عده ای برای بهره برداری های سیاسی و اغراض جناحی تلاش کنند آموزش و پرورش و کتاب های درسی را متهم به سیاسی کاری نمایند.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 12 مهر, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.