موضوع شهادت از کتاب‌های درسی حذف نشده/ ورود شهید زین‌الدین،‌ شهید همت و پادگان دوکوهه به کتب درسی

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درباره برخی مطالب در فضای مجازی با عنوان حذف داستان شهید فهمیده از کتاب ششم ابتدایی اظهار داشت: این سازمان در برنامه درسی متعهد به موضوع شهادت، ایثار و جهاد است.

وی اضافه کرد: درس پانزدهم کتاب هدیه‌های آسمان پایه ششم درباره شهید فهمیده بود که ما موضوع شهادت را تغییر ندادیم بلکه با توجه به اینکه موضوع شهید فهمیده در کتاب سوم دبستان وجود دارد به موضوع شهید زین‌الدین،‌شهید همت و پادگان دوکوهه اشاره شده است؛ البته ما در نظر داریم درسی با عنوان «رهبر خردسال» درباره شهید فهمیده و روز دانش‌آموز در کتب درسی پیش‌بینی کنیم.

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: در کتاب هدیه‌های آسمان پایه ششم ابتدایی موضوع 17 شهریور نیز وارد شده است و به هیچ عنوان بحث حذف شهادت از کتب درسی مطرح نیست.

وی افزود: تلاش می‌کنیم نام شهدای بیشتری را بتوانیم در کتاب درسی وارد کنیم و در برخی موارد به صورت گردشی نام شهدا را تغییر می‌دهیم. اما اهمیت موضوع شهادت، ایثار و جهاد به هیچ عنوان در کتب درسی کمرنگ نشده بلکه بسیار بیشتر شده است.

تاریخ خبر: 
شنبه, 3 مهر, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.