دانشگاه فرهنگیان مدارس تجربی تأسیس کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان ظهر یکشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره راهبردهای یاددهی و یادگیری موقعیت محور با رویکرد درس پژوهی که در تالار معلم تبریز برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال های اخیر نظام تعلیم و تربیت در راستای تحول بنیادین گام های مهمی برداشته و زنگ ساعت تحول و دستیابی به حیات طیبه در مدارس نواخته شده است.
وی افزود: واژه حیات طیبه در ادبیات آموزش و پرورش کاربرد جدید دارد چرا که این نظام آموزشی به دنبال حیات طیبه و زندگی شایسته برای هر شهروند ایرانی است.
معاون وزیر با بیان اینکه زندگی مدنی و فطری و حیات طیبه پاسخ به فطرت انسانی است، افزود: شکوفایی فطرت انسان وابسته به پنج عنصر تفکر، ایمان، اخلاق، علم و عمل است که باید این عناصر در ذات دانش آموزان کاشته شود و آموزش و پرورش عهده دار دستیابی انسان به این مراتب است.
محمدیان در ادامه با بیان اینکه سنگ اساسی زندگی در خانه و مدرسه گذاشته می شود، افزود: دو نقطه اساسی برای بنیان گذاری زندگی انسان، خانه و مدرسه است که باید به این موارد توجه کرد.
وی به سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: تحقق این برنامه در 11 حوزه پیش بینی شده علاوه بر تولید محتوا، نیازمند معلمان در تراز سند تحول آموزش و پرورش است.
وی همچنین ادامه داد: رویکرد تولید محتوا و بسته آموزشی به منظور گذر از سلطنت تک رسانه ای کتاب هاست و نباید معلم تنها عنصر القاکننده درسی و بازگوکننده محتوای کتاب باشد که انتظار الگو بودن و راهبر آموزشی بودن معلمان را داریم.
محمدیان توجه به مقوله دانشجومعلمان را ضروری دانست و گفت: در فیلم رشد بخش معلمانان و دانشجومعلمان در تولید محتواهای الکتریکی و فیلم آموزشی کارهای بسیار خوبی را ارائه دادند.
وی به کتاب های درسی جدید در مدارس اشاره کرد و گفت: درس تفکر و سواد رسانه ای در پایه دهم، هنر در مقطع دبیرستان،کارگاه تولید و کارآفرینی، عربی زبان قرآن، تغییر در دروس تعلیمات دینی و ادبیات فارسی با رویکرد فرهنگی و تربیتی از جمله اقدامات این وزرات خانه است.
تاریخ خبر: 
دوشنبه, 15 شهريور, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.