کتب درسی باید مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت تدوین شود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی پیرامون نحوه تدوین کتاب‌های درسی گفت: کتاب درسی باید مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت باشد یعنی مبتنی بر فطرت باشد و باید پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق را در چهار عرصه ارتباط با خود، خدا، خلق و خلقت ارتقا دهد.

وی با اشاره به جایگاه تشکل انجمن اسلامی دانش‌آموزان گفت: امروز تشکل انجمن اسلامی دانش‌آموزان فرصت مغتنمی برای تمرین و آماده شدن برای مسئولیت‌های بزرگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به عناوین تشکلی اتحادیه مانند قرارگاه، تجمع‌ها و پویش‌ها بیان داشت: انتخاب این عناوین کار خیلی خوبی است؛ اینها تمرین است، آماده شدن برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگتر است و باید قدر این فرصت را بدانید.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی گفت: ستون‌های شخصیتی شما در این سنی که در حال حاضر در آن قرار دارید و در این تشکل‌ها ایجاد می‌شود؛ یادگیری اصلی تا سن 25سالگی صورت می‌گیرد. بعد از آن دوره فرآوری و فرآورده‌سازی آن منابع است.

وی گفت: کارهای فکری مطالعاتی را جدی بگیرید. ما امروز در عرصه و میدانی هستیم که می‌خواهند بنیان‌های اعتقادی این نسل را سست کنند. اگر بخواهند یک بنایی را تخریب کنند، پی آ‌ن را آب می‌گیرند. آب ذره ذره نفوذ می‌کند و یک دفعه پی می‌ریزد و پی که بریزد همه چیز سست می‌شود. پی استوار ما باور ما، اعتقاد ما و فکر ماست و اگر این فکر اعتقاد و باور به هم بریزد همه ظواهر و همه چیزهایی که بر آن استوار است، فرو می‌ریزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: همیشه با یک اسلام‌شناس مرتبط باشید و سؤال‌هایتان را از وی بپرسید. سؤال‌ها و مسئله‌های خودتان را در حوزه دین با او در میان بگذارید.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان داشت: شما دانش‌آموزان هم شور دارید و هم شعور. در کارهای آموزش و پرورش هم کمک کار معلمتان و هم کمک کار همکلاسی‌ها و هم درس‌هایتان باشید.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: شما دانش‌آموزان انجمنی وظیفه دارید در نیازسنجی واقعی خودتان به ما کمک کنید. شما به عنوان یک تشکل دینی، مذهبی و انقلابی می‌توانید خیلی مطمئن‌تر از دیگران ما را در نیازسنجی واقعی کمک کنید.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 26 مرداد, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.