اصلاح 600 نکته مرتبط با مفاهیم اقتصادی در کتاب های درسی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دکتر محمدیان در گفتگوی اختصاصی با میرشکاری خبر نگار نشریه نگاه وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: از سال 1388 که مقام معظم رهبری «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» را مطرح نمودند، سازمان پژوهش با درایت دریافت که این هدایت های مستمر مانند حلقه های زنجیر به هم پیوسته در جهت نیل به خودکفایی و استقلال کشور صورت می پذیرد. لذا با برنامه ریزی های کاملا حساب شده قدم به قدم با تجدید نظر در محتوای کتاب های درسی اقدام به اصلاح برخی مفاهیم مغایر با اهداف فوق نمود. که تاکنون بیش از 600 نکته مهم در راستای تحقق اهداف سند تحول و اقتصاد مقاومتی اصلاح شده است.

وی افزود: دامنه اصلاحات در محتوای کلیه کتاب ها از ابتدایی تا پیش دانشگاه توسعه یافته به گونه ای که حتی تصویر لامپ رشته ای لوحه آمادگی پایه اول دبستان به لامپ کم مصرف تغییر یافته و استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر و پاک، جایگزین منابع تجدید ناپذیر شده و تصویر ناو جماران که به دست متخصصین پرتوان جمهوری اسلامی ساخته شده جایگزین ناوهای بیگانه شده تا سندی برعزتمندی و اقتدار کشور باشد.

دکتر محمدیان جایگزینی تصویر خانواده 5 نفره که به شیوه اسلامی با محبت دور سفره نشسته و غذا تناول می کنند را نیز گامی در جهت تحقق سیاست های جمعیتی، تحکیم خانواده و پرهیز از اصراف ارزیابی کرد.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 28 ارديبهشت, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.