بیش از یک هزار هنرجو در رشته های علوم دریایی تحصیل می کنند

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: بیش از 1000 هنرجو در رشته های علوم دریایی تحصیل می کنند.

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در همایش تبیین اهمیت دریا و نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره دریا اظهار کرد: مرزهای گسترده آبی ما در دریای خزر، خلیج همیشه فارس و دریای عمان نشانگر اهمیت علوم دریایی است و ما در شورای عالی آموزش و پرورش به این جمع بندی رسیده ایم که باید برای تربیت نیروی ماهر در کشتی ها نیز هنرجو تربیت کنیم.

وی با اشاره به حضور نیروهای خارجی در کشتی های ایرانی اضافه کرد: با تقویت رشته های مرتبط با علوم دریایی می توان به خودکفایی در این زمینه نائل شد.

محمدیان با تاکید بر ضرورت ایجاد دلبستگی های سرزمینی به ویژه در سواحل مکران افزود: فیلم نان رستم با همین هدف تولید شده است.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش، آبادانی سواحل مکران را منوط به حضور فعال و دلبستگی ساکنان آن به دریا توصیف و اضافه کرد: باید کاری کرد که بچه ها از رفتن به دریا نهراسند.

این همایش در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد و امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 4 اسفند, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.