جلسه مقدماتی ایجاد کرسی های آزاد اندیشی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان در جلسه مقدماتی ایجاد کرسی های آزاد اندیشی که صبح امروز با حضور جمعی از کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد، اظهار کرد: سازمان پژوهش به عنوان مرکز تولید محتوای کتاب های درسی نقشی بی بدیل در پرورش استعدادهای کودکان، نوجوانان و نهایتا جامعه دارد.

وی با بیان این که تولید علم وظیفه حوزه علمیه، دانشگاه و موسسات پژوهشی است، افزود: آموزش و پرورش توزیع کننده علم از طریق محتوای کتاب های درسی بین دانش آموزان است، لذا انتظار از آموزش و پرورش نباید در حد دانشگاه و حوزه های علمیه باشد.

معاون پژوهشی وزیر با بیان این مطلب که مباحث علمی همواره بین گروه های درسی ما وجود داشته، تصریح کرد: احساس می کنم کرسی های آزاد اندیشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز می باشد، باید همیشه در سازمان پژوهش دایر باشد تا دوستان پاسخ سوالات خود را از طریق مباحثه با اساتید و کارشناسان حوزه و دانشگاه دریافت کنند.

وی با بیان این مطلب که با التزام و بخشنامه فکر تولید نمی شود، افزود: باید با برنامه ریزی مناسب و استفاده از مشوق های متنوع و اثرگذار، بستر مناسب برای تولید فکر و اندیشه را فراهم ساخت.

دکتر محمدیان با اشاره به تولید کتاب تفکر و پژوهش، آن را گامی در جهت نهادینه سازی اندیشه پژوهشگری دانست و اضافه نمود: سازمان پژوهش به دلیل ماهیت پژوهشی مناسب‌ترین مکان برای راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و تولید فکر است.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 26 بهمن, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.