حضرت محمد (ص) از مسیح به‌عنوان برادر خود یاد می‌کرد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محی‌الدین بهرام محمدیان که صبح امروز 6 دی ماه 94 به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح و آغاز سال نو میلادی به بازدید دبیرستان و هنرستان دخترانه ارامنه ماری مانوکیان رفته بود درجمع دانش آموزان و کادر آموزشی این مدرسه سخن گفت.
وی سخنانش را با فرازهایی از سرود حمد عیسی آغاز کرد: وه که ژرف است دولت و حکمت وعلم خدا/ تقدیرهای او کاوش ناپذیر است/ و راههایش درک ناشدنی/ زیرا کیست که از فکر خداوند اگاه بوده و یا مشاوراو بوده باشد؟/ چه کسی تا کنون چیزی به خدا بخشیده که بخواهد از او عوض بگیرد؟/ زیرا همه چیز از او و به واسطه او و برای اوست/ او را تا ابد جلال باد . امین
رییس سازمان پژوهش در ادامه ضمن تبریک ولادت عیسی مسیح اظهار داشت: تمام انبیای الهی آمده اند تا انسان‌ها را از گمراهی نجات دهند و به سمت نور رهنمون شوند. در روزگار ظلم و ستم و جنایت پیامبران آمدند تا مهربانی را جای کینه و دشمنی بنشانند.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جوهر همه ادیان یکی است و حقیقتی که همه پیامبران بر آن تاکید کرده اند این است که بنده خدا باشید و با یکدیگر مهربانی کنید. بیایید همگی به دور یک کلمه متحد شوید. کلمه ای که بین همه ما مشترک است و آن " لا نَعْبُدُ إِلا إِیَّاهُ" است.
محمدیان در ادامه به ارزش ادیان دیگر خصوصا ادیان ابراهیمی در دین اسلام اشاره کرد و گفت: یک مسلمان مسلمان نیست مگر اینکه از پیامبر اول انسان ها حضرت آدم تا خاتم انبیا را قبول کند. قران کریم مومن واقعی را کسی می داند که عیسی مسیح را با انجیل و موسی را با توراتش قبول کند و هر پیامبر را بشارت دهنده پیامبر بعدی بشناسد. همچنان که یحیی بشارت دهنده عیسی مسیح بود.
وی سپس به ماندگاری اثر انبیا بر جوامع بشری پرداخت و گفت: هرگز نمرود نتوانست ابراهیم را نابود کند همانطور که فرعون در مقابل ید بیضای موسی سکوت کرد. همچنان که قیصر نتوانست دعوت عیسی را خاموش کند. چون انبیا صلح و دوستی را برای انسان می خواهند . می خواهند فقر و جهل و بیماری از جامعه ریشه کن شود چون انبیا برای انسان صحت و سلامت و خوشبختی می خواهند. آن ها آمده اند تا جامعه بشری زنده دل باشد.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه به رابطه میان اسلام و مسیحیت اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت محمد (ص) از عیسی مسیح به عنوان برادر خود یاد می کرد و می‌گفت برادرم عیسی چنین گفت. ما هم خوشحالیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران پیروان ادیان مختلف می توانند در کنار هم باشند و امیدواریم همه ما با مهربانی و همکاری با یکدیگر جامعه ای پر از صلح داشته باشیم و جامعه ایرانی بر تارک تمدن ها بدرخشد و تمدن ساز باشد.
وی از برخی انحرافات وارد شده در رسالت انبیا یاد کرد و گفت: امروز شما می بینید که برخی مذاهب و فرقه هایی می آیند به نام اسلام سایر مسلمانان را تهدید می کنند یا برخی ادیان می آیند ادیان دیگر را تهدید می کنند درحالی که این اختلاف در ادیان وجود ندارد و جوهر پیام انبیا واحد است.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان به کتاب های درسی ویژه اقلیت های دینی اشاره کرد و گفت: در صحبتی که با کادر آموزشی مدرسه داشتم به من گفتند که بچه ها با کتاب آموزش درین عمومی (زبان فارسی) مشکل دارند که انشاالله این اشکالات در چاپ جدید رفع خواهد شد.
تاریخ خبر: 
يكشنبه, 6 دى, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.