کیفیت آموزشی باعث افزایش کیفیت دستگاه تعلیم و تربیت می شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در هفتمین نشست معاونین پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی ، روسای گروه محتوا و تحقیق و پژوهش استانها که امروز دوشنبه 11 آبان ماه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: معاونین پژوهشی کار کلیدی یعنی آموزش نیروی انسانی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: معاونین پژوهشی و برنامه ریزی در حوزه ساماندهی نیرو تلاش بسیاری کرده اند همچنین در حوزه آموزش نیروی انسانی و برگزاری دوره آموزشی پیشرفت زیادی داشتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: کیفیت آموزشی باعث افزایش کیفیت دستگاه تعلیم و تربیت می شود هرچه معلمان کیفیت آموزشی را در حوزه کاری خود بهتر انجام دهند اولویت های پژوهشی بهتر عملیاتی می شود.

محمدیان تصریح کرد: بحث اعتباربخشی و ارزشیابی کتب درسی تدبیری است که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی بررسی می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان کرد: طرحی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دست پیگیری داریم تا سال آینده بتوانیم در فعالیت های پژوهشی یک قدم جلوتر باشیم.

محمدیان تصریح کرد: در کنار گروه های پژوهشی گروه تحلیل محتوا را داریم که بخشی از برنامه و تکالیف برنامه درسی را پی گیری می کند.این گروه با توجه به سیاست های وزارتخانه و توسعه مشارکت تلاش می کنند تا در سالهای آینده 10 تا 20 درصد محتوای آموزشی در استان ها با توجه به نیاز و موقعیت بومی لحاظ شود.

وی گفت: امسال در حوزه توسعه محتوای الکترونیکی جشنواره ای برگزار خواهیم کرد زیرا رویکرد ما در نظام آموزشی تنوع به رسانه های آموزشی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: محتوای افلاین به صورت سی دی در سازمان پژوهش قابل دسترس است نرم افزار آموزشی "برفراز آسمان" نیز امسال تولید شد که باید تولید محتوای برتر آموزشی را در پایگاه ملی مدارس (شبکه رشد) برقرار کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش افزود: سال گذشته تولید محتوا را در سایت تالیف سازمان قرار دادیم و سعی در دعوت بیشتر معلمان از انتشارات مدرسه برای تولید و نهایی کردن محتوا داریم.

محمدیان در خصوص ارتقای کیفیت نظام آموزشی گفت: با رعایت آموزشهای بهینه به معلمان و مدیران زمینه ارتقای کیفیت را افزایش می دهیم تا پژوهش ها در نظام آموزشی تاثیرگذارتر باشند.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 11 آبان, 1394

نظرات

با سلام و احترام لطفا آموزش ضمن خدمت کتابهای جدید التالیف را جدی بگیرید ،چون اگر معلمان با روش تدریس آنها آشنا نباشند و یا چرخشهای تربیتی بر اساس برنامه درسی ملی را تشخیص ندهند در دستیابی به اهداف یادهی و یادگیری دچار مشکل خواهند شد . با تشکر

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.