سواد، زیربنای توسعه عدالت اجتماعی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه سواد دیجیتال با اشاره به تلاش های انجام شده برای ریشه کنی بی سوادی در ایران گفت: از رویکرد جدید سازمان نهضت سوادآموزی خرسندم. امروزه سواد به معنی ایفای وظایف شهروندی است و هر کسی بخواهد حق خود را مطالبه کند نیازمند سواد است.
وی افزود: سواد زیربنای توسعه عدالت اجتماعی و ابزاری برای استیفای حق است و اگر سواد در جامعه ای توسعه پیدا نکند عدالت اجتماعی مخدوش می شود.
معاون پژوهشی وزیر با تاکید بر اینکه بی سوادی باعث می شود جامعه به جامعه ای ساکت تبدیل و فرهنگ سکوت بر جامعه حاکم شود گفت: داشتن سواد باعث می شود تا افراد بتوانند حرف خود را بیان کنند هرچند که می دانید سواد در هر دوره ای تعریف خاص خودش را دارد.
محمدیان با اشاره به ورود نهضت سوادآموزی به حوزه آموزش بزرگسالان اضافه کرد: بنا بر آنچه که مسوولان سازمان نهضت سوادآموزی گفتند، اگر مسئولیت آموزش بزرگسالان نیز به حوزه کاری آنها اضافه شود مطمئنم یک دگرگونی در این بخش رخ خواهد داد و آغازی خواهد شد برای تحقق شعار آموزش مادام العمر.

در ادامه سلطانی فر ضمن ارائه گزارشی از اجرای دوره آزمایشی آموزش دیجیتال در سال گذشته که 18 نفر در آن شرکت داشتند و 15 نفر آنان موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شده بودند، اضافه کرد: امسال بنا داریم این اقدام را در 5 استان و با حضور 500 نفر به اجرا بگذاریم.

درپایاین این مراسم تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان به منظور توسعه آموزش های دیجیتالی به سوادآموزان مبادله گردید.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 29 مهر, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.