اسلام ما، اسلام حسینی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان در پنجمین جلسه شورای مدیران پایگاه بسیج شهید موسوی افزود: محرم فرصت بازاندیشی است. اندوه محرم، اندوه سبز است، نه سیاه! اندوه سبز فرصت رشد و پویایی است و اندوه سیاه، حکایت از توقف و ناامیدی دارد.

اندوه سبز برخاستن است برای آرزوها و پایداری برای دست یافتن به آرمانها!

بزرگان عالم که اندک آشنایی با حسین (ع) دارند، در برابر اینهمه ایثار، ازخودگذشتگی، عزت نفس و شجاعت وی سرتسلیم فرود می‌آورند.

بسیج و بسیجیان با انتخاب اسلام حسینی، دفاع از عزت، پایداری و ارزشهای دفاع مقدس را وجه عمل خود قرار داده‌اند. عادت کردن به نرم و چرب و شیرین زندگی بتدریج انسان را از اهداف انقلابی دور می سازد. آب هم با همه شفافیت و حیات بخشی اش اگر در یک نقطه بماند متعفن می شود. لذا تحرک و پویایی لازمه تفکر بسیجی است.

بسیج شجره طیبه ای است که به دست حضرت امام (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی غرس شد و با درایت و شجاعت مقام معظم رهبری و ایثار شهدا، جانبازان و آزادگان آبیاری شد و امروز به درختی تنومند تبدیل شده که نام آن پشت دشمنان این مرز و بوم را به لرزه می اندازد.

بسیجی یعنی آماده و منتظر و گوش به فرمان امام و رهبر، که هرآینه فرمانی رسید بدون درنگ لبیک گویان پا در رکاب نمایند.

از طرفی دشمنان نیز به فکر رخنه در این نهاد مردمی هستند. لذا باید مراقب بود. راه نفوذ را باید به روی دشمن بست.

وی با استناد به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری افزود: "باید راه نفوذ دشمن را بست". دشمن از کجا وارد می شود؟ از جائی که فکر می کنیم اهمیتی ندارد و یا از اهمیت کمتری برخوردار است.

وی با استناد به آیه شریفه «یَا نِسَاء النَّبِیِّ مَن یَأْتِ مِنکُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَیِّنَةٍ یُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَیْنِ وَکَانَ ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ ...» بسیجی باید مراقب رفتار و اعمال خود باشد. کار خوب، از همه خوب است و از بسیجی بهتر است. همانگونه که کار بد برای همه بد است، اما از بسیجی بدتر است. لذا باید بسیجی بیشتر مراقب باشد.

در ادامه هریک از اعضای شورای مدیران پایگاه بسیج شهید موسوی نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

تجلیل و قدردانی از بسیجیانی که سابقه حضور فعال در جبهه های دفاع مقدس داشتند، پایان بخش این مراسم بود.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 29 مهر, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.