مشارکت اجتماعی موجب شناخت موضوعات و اولویتهای آموزشی و تربیتی می شود
وی با اشاره به اهداف چشم انداز یادآور شد: شاید برخی چنین شرایطی را در افق ده سال آینده دور از دسترس تلقی کنند، ولی من معتقدم با تقسیم کار ملی و پیگیری تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین، بسیج امکانات و منابع محلی و مشارکت دادن خانوادهها و نهادهای مدنی می توان به این نقطه از کیفیت دست یافت و از پایداری خدمات آموزشی و فرهنگی در دراز مدت پشتیبانی به عمل آورد.
دکتر محمدیان تاکید کرد: مشارکت اجتماعی موجب شناخت موضوعات و اولویتهای آموزشی و تربیتی و تسهیل راههای پرداختن به آنها می شود و با این روش سنجش امکانات و نیازها و برنامه ریزی و اجرا و مدیریت و نظارت به فرایندها قابل اطمینان می شود.
وی در ادامه افزود: البته یادآور می شوم؛ هرچند مشارکتهای نمادین، فضای مشارکتی را آماده و اذهان را متوجه اهمیت مساله آموزش و پرورش می کند، ولی به تنهایی کافی و موثر نیست و ضرورت مشارکت فراگیر و فعال شرکای اجتماعی در نهاد تعلیم و تربیت امری الزامی است که باید برای آن تدبیر نمود و سازو کارهای مناسب آن را فراهم آورد.
منبع خبر:
- 2193 مرتبه بازدید
نظر دهید