مشارکت اجتماعی موجب شناخت موضوعات و اولویت‌های آموزشی و تربیتی می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان، گام بعدی در جهت توسعه آموزش و پرورش با کیفیت را حسب سند تحول بنیادین، دستیابی به محیط‌های یادگیری امن و سالم دانست و افزود: در مدرسه ایمن و سالم، رفاه روانی و اجتماعی دانش آموزان و معلمان و سایر کارکنان تامین و موجب ارتقاء کیفیت آموزش می شود و در افق چشم انداز بیست ساله کشور باید خدمات آموزش و تربیتی با خدمات سلامت و بهداشت روانی و اجتماعی و تغذیه توام بوده و با مشارکت اجتماعی و هماهنگی‌های بین بخشی مورد حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به اهداف چشم انداز یادآور شد: شاید برخی چنین شرایطی را در افق ده سال آینده دور از دسترس تلقی کنند، ولی من معتقدم با تقسیم کار ملی و پیگیری تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین، بسیج امکانات و منابع محلی و مشارکت دادن خانواده‌ها و نهادهای مدنی می توان به این نقطه از کیفیت دست یافت و از پایداری خدمات آموزشی و فرهنگی در دراز مدت پشتیبانی به عمل آورد.

دکتر محمدیان تاکید کرد: مشارکت اجتماعی موجب شناخت موضوعات و اولویت‌های آموزشی و تربیتی و تسهیل راه‌های پرداختن به آن‌ها می شود و با این روش سنجش امکانات و نیازها و برنامه ریزی و اجرا و مدیریت و نظارت به فرایندها قابل اطمینان می شود.

وی در ادامه افزود: البته یادآور می شوم؛ هرچند مشارکت‌های نمادین، فضای مشارکتی را آماده و اذهان را متوجه اهمیت مساله آموزش و پرورش می کند، ولی به تنهایی کافی و موثر نیست و ضرورت مشارکت فراگیر و فعال شرکای اجتماعی در نهاد تعلیم و تربیت امری الزامی است که باید برای آن تدبیر نمود و سازو کارهای مناسب آن را فراهم آورد.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 23 شهريور, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.