توافق هسته ای حاصل صبر و استقامت مردم است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به آیه شریفه " الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون" توافق هسته ای را حاصل صبر و استقامت مردم دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکترمحی الدین بهرام محمدیان در سخنانی کوتاه که پس از اقامه نماز ظهر در نمازخانه سازمان ایراد نمود، اضافه کرد: خداوند متعال در آیه شریفه دیگر می فرماید " الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ " از این آیه شریفه چنین بر می آید که فرشتگان تنها بر معصوم نازل نمی شوند، بلکه بر مومنان نیز می شوند. هبوط به محضر انسان های کامل است.

در برخی تفاسیر آمده ؛ تنزیل ملائک برای همه است، ولی روح برای انسان های کامل نظیر پیامبر اکرم(ص) و ائمه هدی علیهم السلام است.

فرشتگان به سوی مومنان می آیند و سلام می دهند. آن ها که گفتند پروردگار ما خداست و بر این باور استوار ماندند و صبر و استقامت ورزیدند، فرشتگان نازل می شوند و می گویند نترسید. زیرا خدا با شماست. وقتی گفتید تربیت کننده ما خداست، یعنی خود را به دامن مهر او افکندن و از پشتیبانی و امنیت خاطر او برخودار بودن. لذا نباید ترسید، همچنانکه مادر موسی علیها سلام مامور شد فرزندش را به امواج خروشان آب بسپارد، نترسید و گزندی به موسی وارد نشد و یا حضرت موسی (ع) که عصایش را به زمین افکند و به ماری تبدیل شد، عقب رفت و خداوند ندا داد"ولا تخف" ای موسی نترس این مار گزندی به تو نخواهد رساند.

وی اضافه کرد: البته خدا گرایی زبانی با خدا گرایی عملی متفاوت است. یکی از مدرسه های صبر و استقامت، روزه است. در مدرسه روزه، انسان استقامت را تمرین می کند و در جای دیگری فرموده اند: جزای آن صبر بهشت وعده داده شده است. در اثر صبر و استقامت، پیروزی به دست می آید و سختی ها آسان می شود" ان مع العسر یسرا " بعد از صبر نوبت ظفرآید. لذا می توان گفت موفقیت تیم مذاکره کننده ایرانی، نتیجه صبر و استقامت ملت غیور و خداجوی ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: قبل از انقلاب در برابر رژیم وابسته و مورد حمایت استکبار جهانی صبر کردند و پیروز شدند. در دوران 8 سال دفاع مقدس علیرغم همه مشکلات در برابر صدام که مورد حمایت شرق و غرب بود، صبر و استقامت نمودند و پیروز شدند و امروز نیز در برابر تحریم ها و فشارها ایستادگی کردند تا بحمدالله 6 کشور بزرگ هسته ای درخواست مذاکره با ایران را دادند وبه توافق رسیدند. این نشان قدرت ماست، برای کشورهای ضعیف کسی بهایی قائل نیست.

دکتر محمدیان با اشاره به اهمیت مذاکرات در عرصه بین الملل که بسیاری از رسانه ها آن را به صورت گسترده پوشش داده اند، افزود: این مذاکرات نشان از اقتدار تیم هسته ای ما دارد که توانسته در برابر 6 کشور بزرگ صنعتی جهان به توافق مهم دست یابد و باید به ملت ایران تبریک گفت.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 24 تير, 1394

نظرات

استاد عزیز ،من نیز قبول دارم آنچه که گروه مذاکره کننده جمهوری اسلامی انجام داد کاربسیار مهم و فرساینده ای بود که جز با صبر و استقامت حاصل نمی شد ولی عقل حکم می کند درباره نتایج آن با حزم و احتیاط عمل کرد و اظهار شادمانی کردن بیش از اندازه شاید مثل تبریک برد تیم تراکتور باشد!!

طعم شیرین موفقیت هسته ای بر ملت و دولت مبارک، با وحدت و یکپارچگی ملی حلقه های زنجیره ی پیروزی ملی را تکمیل کنیم

ما به مذاکره کنندگان خودی اعتماد داریم اما طرف مقابل در بازی اهلِ جر زدن است!

فیطیر بایرامیز مبارک

این چه توافقی است همش که امریکایی ها رجز می خونند و الدرم بلدرم می کنند ! بعده هم که میگن از طریق بازرسیها می تونن به توان نظامی ایران پی ببرن ،پس کجای این توافق ،توافق است؟!

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.