آسیبشناسی علوم انسانی
دکتر محمدیان افزود: «ضعف کنونی رشته علوم انسانی این است که آموزشوپرورش هم نقش محقق متون علمی را بازی میکند و هم تأمینکننده کتاب آموزشی است، در حالیکه متون علمی باید در جای دیگری تولید شود و ما آن را به زبان آموزشی برگردانیم و به دانشآموزان عرضه کنیم که هماکنون چنین نیست». وی مسئولیت تهیه و تولید متون علوم انسانی را متوجه حوزه و دانشگاه دانست و از کمکاری این دو نهاد در تولید متون علومانسانی انتقاد کرد.
حجتالاسلام محمدیان همچنین با انتقاد از متون آموزشی موجود در حوزه علوم انسانی گفت: «متون علوم انسانی که توسط مراکز دیگر تهیه و تدوین میشود خوب پخت و پز نمیشود و این وظیفه حوزه و دانشگاه است که به تولید متون علمی مناسب اقدام کنند». دکتر محمدیان در مورد راهکارهای مواجهه با ضعفها و آسیبهای علوم انسانی گفت: «ما از سه سال قبل با اشاراتی که مقام معظم رهبری داشتند طرح ارتقای علوم انسانی در آموزشوپرورش را آغاز کردیم».
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی همچنین افزود: «در برنامه درسی ملی هم به مسئله علوم انسانی توجه ویژهای داریم و بحث خود را تحت عنوان، تفکر، تعقل، عقلانیت حکمت و اخلاق طراحی کردهایم که حوزه نظری آن باید در علوم انسانی اتفاق بیافتد».
حجتالاسلام محمدیان همچنین با انتقاد از متون آموزشی موجود در حوزه علوم انسانی گفت: «متون علوم انسانی که توسط مراکز دیگر تهیه و تدوین میشود خوب پخت و پز نمیشود و این وظیفه حوزه و دانشگاه است که به تولید متون علمی مناسب اقدام کنند». دکتر محمدیان در مورد راهکارهای مواجهه با ضعفها و آسیبهای علوم انسانی گفت: «ما از سه سال قبل با اشاراتی که مقام معظم رهبری داشتند طرح ارتقای علوم انسانی در آموزشوپرورش را آغاز کردیم».
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی همچنین افزود: «در برنامه درسی ملی هم به مسئله علوم انسانی توجه ویژهای داریم و بحث خود را تحت عنوان، تفکر، تعقل، عقلانیت حکمت و اخلاق طراحی کردهایم که حوزه نظری آن باید در علوم انسانی اتفاق بیافتد».
- 1915 مرتبه بازدید
نظر دهید