اجرای بندبند سند تحول بنیادین، تضمین کننده استقرار اثربخش و متوازن مولفههای نظام تعلیم و تربیت خواهد بود
معاون پژوهشی وزیر سیاستهای پژوهشی سازمان و مسئولیتهای پژوهشگاه تعلیم و تربیت را تبیین کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن تبیین سیاستهای پژوهشی این سازمان و یادآوری وظایف و مسئولیتهای پژوهشگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد:
تدوین نظام جامع پژوهشی وزارت آموزش و پرورش از برنامههای آینده نزدیک سازمان پژوهش براساس سند تحول بنیادین است که براساس آن باید چگونگی حمایت از پژوهشگران حوزه آموزش و پرورش و هدایت موضوعات و اهداف پژوهش در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت رسمی روشن شود.
محمدیان گفت: باید پا به پای ترویج و استقرار حوزه یادگیری تفکر و پژوهش در بین دانشآموزان، فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران و مربیان نیز گسترش یابد و به همین منظور ضرورت دارد، استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود و تامین پژوهشگر موردنیاز نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و کارآزموده در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین افزود: یکی از کاستیهای ما عدم ثبت، نگارش و مستندسازی یافتههای پژوهشی و تجارب تربیتی و مدیریت آموزشی است. برای رفع این نقیصه لازم است ضمن حمایتهای مادی و معنوی از طرحهای موفق و نوآوریهای تربیتی بومی، مستندسازی و انتشار یافتههای پژوهشی در داخل و خارج از کشور و ایجاد بانک اطلاعاتی فعال و کارآمد، در برنامه پنج ساله سازمان پژوهش بیشبینی شود.
حجتالاسلام و المسلمین دکتر محمدیان ضمن قدردانی از تلاشهای انجام شده و همکاریهای مراکز علمی و پژوهشی اعلام کرد: حمایتهای مادی و معنوی از کرسیهای نظریهپردازی در علوم تربیتی و روشهای تعلیم و تربیت باید جزء اولویتهای آموزش و پرورش باشد و در نظام برنامهریزی و بودجهبندی به این مهم، توجه لازم شود. وی افزود: مدیران ارشد و مسئولان اجرایی باید از اتخاذ تصمیم بدون پشتوانه پژوهشی احتراز کنند و در مقابل ضرورت دارد زمینه کاربست یافتههای جدید و نوآورانه در مدارس فراهم شود.
دکتر محمدیان: حوزههای علمیه، دانشگاهها و مراکز علمی باید آمادهتر از این در خدمت آموزش و پرورش باشند
معاون پژوهشی وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بر ضرورت همکاری حوزههای علمیه و مراکز علمی و پژوهشی با آموزش و پرورش تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی دکتر محمدیان گفت: آموزش و پرورش بیش از همیشه آمادگی همکاری با حوزههای علمیه، دانشگاهها و مراکز علمی را دارد مشروط به اینکه این نهادهای علمی آمادهتر از قبل و با دریافت ضرورتها و الزامات سند تحول بنیادین، به نظام تعلیم و تربیت یاری رسانند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در خاتمه گفت: تحول هرچند یک امر مستمر و تدریجی است ولی باید با طراحی اسناد اجرایی و نقشه راه تمام حوزهها و مولفههای اثرگذار براساس سندهای بالادستی و مراعات دلالتهای نظریه اسلامی تعلیم و تربیت در یک بازه زمانی معین و مشخص با شاخصهای اندازهپذیر و قابل سنجش، آثار و نتایج آن برای جامعه هدف، قابل درک و رویت و احساس باشد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن تبیین سیاستهای پژوهشی این سازمان و یادآوری وظایف و مسئولیتهای پژوهشگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد:
تدوین نظام جامع پژوهشی وزارت آموزش و پرورش از برنامههای آینده نزدیک سازمان پژوهش براساس سند تحول بنیادین است که براساس آن باید چگونگی حمایت از پژوهشگران حوزه آموزش و پرورش و هدایت موضوعات و اهداف پژوهش در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت رسمی روشن شود.
محمدیان گفت: باید پا به پای ترویج و استقرار حوزه یادگیری تفکر و پژوهش در بین دانشآموزان، فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران و مربیان نیز گسترش یابد و به همین منظور ضرورت دارد، استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود و تامین پژوهشگر موردنیاز نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و کارآزموده در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین افزود: یکی از کاستیهای ما عدم ثبت، نگارش و مستندسازی یافتههای پژوهشی و تجارب تربیتی و مدیریت آموزشی است. برای رفع این نقیصه لازم است ضمن حمایتهای مادی و معنوی از طرحهای موفق و نوآوریهای تربیتی بومی، مستندسازی و انتشار یافتههای پژوهشی در داخل و خارج از کشور و ایجاد بانک اطلاعاتی فعال و کارآمد، در برنامه پنج ساله سازمان پژوهش بیشبینی شود.
حجتالاسلام و المسلمین دکتر محمدیان ضمن قدردانی از تلاشهای انجام شده و همکاریهای مراکز علمی و پژوهشی اعلام کرد: حمایتهای مادی و معنوی از کرسیهای نظریهپردازی در علوم تربیتی و روشهای تعلیم و تربیت باید جزء اولویتهای آموزش و پرورش باشد و در نظام برنامهریزی و بودجهبندی به این مهم، توجه لازم شود. وی افزود: مدیران ارشد و مسئولان اجرایی باید از اتخاذ تصمیم بدون پشتوانه پژوهشی احتراز کنند و در مقابل ضرورت دارد زمینه کاربست یافتههای جدید و نوآورانه در مدارس فراهم شود.
دکتر محمدیان: حوزههای علمیه، دانشگاهها و مراکز علمی باید آمادهتر از این در خدمت آموزش و پرورش باشند
معاون پژوهشی وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بر ضرورت همکاری حوزههای علمیه و مراکز علمی و پژوهشی با آموزش و پرورش تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی دکتر محمدیان گفت: آموزش و پرورش بیش از همیشه آمادگی همکاری با حوزههای علمیه، دانشگاهها و مراکز علمی را دارد مشروط به اینکه این نهادهای علمی آمادهتر از قبل و با دریافت ضرورتها و الزامات سند تحول بنیادین، به نظام تعلیم و تربیت یاری رسانند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در خاتمه گفت: تحول هرچند یک امر مستمر و تدریجی است ولی باید با طراحی اسناد اجرایی و نقشه راه تمام حوزهها و مولفههای اثرگذار براساس سندهای بالادستی و مراعات دلالتهای نظریه اسلامی تعلیم و تربیت در یک بازه زمانی معین و مشخص با شاخصهای اندازهپذیر و قابل سنجش، آثار و نتایج آن برای جامعه هدف، قابل درک و رویت و احساس باشد.
- 3912 مرتبه بازدید
نظر دهید