ضرورت‌های تدوین نظریه مدیریت آموزشی

زمینه‌سازی برای تدوین نظریه اسلامی مدیریت در حوزه آموزش و پرورش ضروری است
دکتر محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام این موضوع افزود: «با وجود سمت و سوی تعلیم و تربیت پس از انقلاب اسلامی ایران تاکنون فعالیتی در راستای گردآوری تجربیات مدیریتی در مدارس صورت نگرفته است و مدیران مدارس تجربیات مثبت و منفی خود را در امر آموزش تدوین نکرده و تنها به سلیقه‌های خود متکی هستند.»
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به این که تجربیات موفق مدارس در برنامه درسی ملی و سند تحول آموزش و پرورش تأثیر فراوانی دارد تاکید کرد: «اگر تنها 10 درصد مدارس کشور تجارب مدیریتی خود را نوشته و به مراکز علمی سپرده بودند دانش موجود در آموزش و پرورش امروز بومی‌سازی می‌شد.»
حجت‌الاسلام محمدیان افزود: «در صورت گردآوری نشدن تجارب مدیران مدارس، انقطاع نسلی ناگوار صورت خواهد گرفت.» دکتر محمدیان در خاتمه پیش‌نیازهای نظریه اسلامی مدیریت آموزشی را چنین برشمرد:
1. گردآوری تجارب مدیران مدارس از طریق مصاحبه؛
2. مستندسازی تجارب و مدارک در زمینه شیوه‌های مدیریت آموزشی؛
3. گردآوری پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه مدیریت آموزشی؛
4. برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی در موضوع مدیریت آموزشی جهت تبادل‌نظر و تعاطی افکار.

نظرات

با سلام و احترام بسیار خوشحالم كه جناب دكتر محمدیان به مسائل مهم نظام تعلیم و تربیت عطف توجه دارند ولی نكته اساسی این است كه چگونه میتوان نظریه اسلامی مدیریت را با گرایش آموزشی ساری و جاری كرد و آن را ترویج نمود؟ پیشنهاد میكنم در همین تریبون یا در مجال دیگری با محوریت استاد محمدیان و مشاركت صاحب نظران این حوزه نسبت به طرح و عملیاتی كردن آن اقدام شود. با سپاس اسلامی

چگونه میتوانیم تجارب مدیریتی خود را ثبت و منتشر كنیم؟

نظر دهید

Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.