نهادینهسازی آداب و سبک زندگی اسلامی – ایرانی در صدر اولویتهاست
وی یادآور شد: بدون طراحی و نهادینه سازی آداب و سبک زندگی اسلامی- ایرانی با تکیه بر بنیاد ارزش های واقعی دینی و ملی نمی توان دست به اصلاح الگوی مصرف مبتنی بر نیازهای واقعی یا الگویی تغذیه سالم در چهارچوب نظام سلامت و حتی مدیریت زمان در تخصیص وقت برای کار و تلاش خودسازی و عبادت و ورزش و تفریح و یا الگوی معماری و شهر سازی و یا لباس و پوشش و رعایت نسبت با مناسبات و ارتباطات خانوادگی و اجتماعی زد.
دکتر محمدیان افزود: در طراحی و پیاده سازی الگوی تعاملات اجتماعی مبتنی بر فرهنگ ایرانی – اسلامی باید برخودباوری، جمع گرایی نهادی، نشاط و امید و آینده نگری و خطرپذیری تاکید کرد و در تعاملات جمعی بر گسترش ارتباطات خویشاوندی و خانوادگی و روابط همسایگی و محلی با محوریت مساجد و جلسات خانوادگی اهمیت داد.
وی اضافه کرد: امروزه حمایت از ایجاد و گسترش تشکل های مردم نهاد در جهت تقویت ارزشهای دینی و ملی همراه با نظارت بر آن می تواند فعالیت های جوانان و نوجوانان را در زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در محیط های زندگی جمعی واقعی و فضای مجازی را غنا و ارتقا ببخشد.
محمدیان تصریح کرد: دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان نهاد نظام ساز می تواند با رویکرد تثبیت عفاف و حجاب و حذف نمادهای فرهنگی منحط غربی و زدودن مظاهر خودباختگی در مقابل فرهنگ بیگانه هویت ایرانی- اسلامی را تقویت نماید و با ارائه برنامه های آموزش تلفیقی موضوعاتی چون فرهنگ قناعت و صرفه جویی، کارآفرینی، معیشت حلال، انرژی، آب، محیط زیست، منافع ملی، رعایتقانون و التزام به رعایت حقوق دیگران را در دستور کار خود قرار دهد.
منبع خبر:
- 3274 مرتبه بازدید
نظرات
زهرا
15 مرداد, 1394 - 09:40
لینک مستقیم
متولی پیگیری کیست؟
با سلام و احترام ،این همه حرف خوب ،ولی متولی اجرایی کردن این حرفها کسیت؟ استاد محمدیان مدارس گرفتار مشکلات روز مره اند و همکاران معلم با برخی از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. طرح و ایده های شما خیلی خوب و عالمانه است ولی بخشهای دیگر که باید متولی و مسؤول پیگیری باشند از صحنه غایبند!!
نظر دهید