بسته آموزشی ویژه دانش‌آموزان و معلمان با کتاب‌های درسی جدید ارائه می‌شود

سمنان-خبرگزاری مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سال تحصیلی 93-92 به عنوان دومین سال استقرار نظام جدید آموزشی گفت: بر اساس سیاست برنامه درسی ملی، بسته آموزشی ویژه دانش آموزان و معلمان همراه با کتاب های درسی جدید تألیف، تولید و ارائه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محی‌الدین محمدیان عصر چهارشنبه در حاشیه آیین تجلیل از دانش آموزان برتر استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به پنج عنوان کتاب جدید التألیف پایه اول متوسطه در سال تحصیلی آینده اعلام کرد: کتاب های عربی، زبان خارجه، کار و کارآفرینی، آداب و مهارت های زندگی و مطالعات اجتماعی از جمله کتاب های جدید التألیف پایه اول متوسطه برای سال تحصیلی 93-92 است.

وی ادامه داد: کتاب مطالعات اجتماعی تلفیقی از دروس تاریخ، جغرافی و علوم اجتماعی است که ویژه پایه اول متوسطه تألیف شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: علاوه بر کتاب های جدید التألیف، محتوای کتاب های آموزشی موجود دوره های مختلف تحصیلی طی پنج سال آینده براساس برنامه درسی ملی، بازنگری، اصلاح و بهسازی خواهد شد.

محمدیان با اشاره به اینکه برای پایه سوم ابتدایی کتاب ریاضی جدید در نظر گرفته شده گفت: این کتاب بعد از 30 سال بهبود پیدا می کند و با روش های نوین یادگیری هماهنگ می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط تحولی، یکسری آموزش های ضمن خدمت برای آموزش به بیش از 200 هزار معلم پایه سوم ابتدایی و دبیر پایه اول متوسطه پیش از آغاز سال تحصیلی 93-92 پیش بینی شده است و در این امر مهم آموزش 10 هزار مدرس میانی در دستور کار برنامه آموزشی این وزارتخانه گنجانده شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پایه جدید ابتدایی سوم در سال تحصیلی جدید ایجاد می شود گفت: این پایه در اجرای نظام شش سه سه ایجاد و پایه اول دبیرستان نیز جایگزین اول راهنمایی می شود.

محمدیان در خاتمه به برنامه آموزش معلمان پایه های سوم و اول دبیرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 200 هزار معلم در تابستان سال آینده تحت پوشش آموزش های لازم قرار می گیرند.

بنابر این گزارش: بیش از 100 نفر از دانش آموزان برتر المپیادهای علمی، دارندگان رتبه های برتر کنکور در این آیین تجلیل شدند.

منبع خبر:

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 24 اسفند, 1391

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.