تدوین کتب درسی هر پایه، متناسب با نیاز دانش آموزان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان اظهار داشت: کتب درسی هر پایه، متناسب با نیاز دانش آموزان همان پایه و با توجه به اهداف سند تحول بنیادین، سیاست های کلان ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، برنامه درسی ملی واصول روانشناسی تربیتی توسط کارشناسان و متخصصان امر تدوین می شود و اگر خوب تدریس شود نیازی به مطالب اضافی نیست. اما برخی معلمان می گویند اگر کتاب کمک آموزشی به دانش آموزان معرفی نکنیم، از سوی والدین به کم کاری متهم می شویم، بویژه در مدارس غیردولتی. اشتهای کاذب جامعه نیز برای این کتاب ها بخش دیگری از ماجراست، در حالی که این کتاب ها در فرآیند یادگیری اختلال ایجاد می کند،

وی افزود: همان طور که ورزش برای سلامت بدن مفید است، ولی دوپینگ ایجاد اختلال می کند. من معتقد نیستم که کتاب های کمک آموزشی مورد نیاز دانش آموزان است و این کتاب نقص برنامه درسی را برطرف می کند. من با جدیت می گویم کتاب های درسی با همه ضعف هایی که بر آن تاکید دارم، متناسب با نیاز دانش آموزان در هر پایه تولید می شود و اگر دانش آموزان مفاهیم آن را یاد بگیرند و به کار ببندند برایشان کفایت می کند، در حالی که کتاب های کمک آموزشی خلاقیت و قوه تفکر دانش آموزان را از بین می برد.

تاریخ خبر: 
جمعه, 2 مرداد, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.