فرهنگنامه ای از مباحث تعلیم و تربیت اسلامی ایجاد کنیم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام و المسلمین بهرام محمدیان در نشست بزم اندیشه با بیان اینکه ارادت او به آیت الله اعرافی به دهه شصت بر می گردد گفت: در دهه شصت در مجله ای نوشتم که ما به کتاب فقهی در زمینه تعلیم و تربیت نیاز داریم تا بتواند پاسخگوی سوالات معلمان و مربیان باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله اعرافی آرزوهای ما را از دهه شصت تا کنون جامه عمل پوشاندند افزود: نگاه به تربیت از منظر منابع فقهی نیاز جامعه اسلامی است و این امر در تکوین کلیات اسناد سند تحول نظام آموزش و پرورش تاثیر بسزایی دارد.

محمدیان با بیان اینکه سازمان پژوهش در مجموع یک هزار و 100 عنوان کتاب تالیف کرده که تیتراژ آنها بالای 120 میلیون نسخه است، افزود: علاوه بر این همراه کتابها بسته های آموزشی نیز تولید می شود 35 عنوان مجله با تیتراژ 40 میلیونی را می توان به این انتشارات افزود که کارشناسان این کتابها و مجلات امروز در این نشست حضور دارند.

وی ادامه داد: سازمان ما شباهت بسیاری به سازمان صدا و سیما دارد آنها در ایجاد فرهنگ شفاهی فعالیت می کنند.

رئیس سازمان پژوهش افزود: به دنبال کتابهای تولیدیمان هستیم مثلا در حوزه فرهنگ و هنر و ادبیات آنچه تولید می کنیم در راستای تقویت کیفیت است .

وی بیان کرد: احساس می کنیم کرسی مباحث نظری باید همیشه در سازمان پژوهش دایر باشد تا دوستان اگر سوالاتی در ذهن دارند با کمک کارشناسان حل کنند چرا که معتقدیم باید به تربیت از نظر فقهی هم نگاه کرد .

وی در پایان گفت: بهتر است به زودی فرهنگنامه ای از مباحث تعلیم و تربیت اسلامی ایجاد شود .آیت الله اعرافی در کلیات سند تحول آموزش و پرورش راهنمایی ها و آموزه هایی را به ما ابلاغ کرده اند .

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 25 دى, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.