جایگزین کتاب برای آموزش دانش آموزان در راه است

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت : هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است که باید با نقشه راه راهکار مناسب برای رسیدن به این امر را فراهم کرد.

وی افزود:یکی از مراتب تحول در نظام تعلیم و تربیت چرخش در نظام یاددهی،یادگیری و تنوع در رسانه های آموزشی است و بر اساس سند نگاه جدیدی به معلم شده و وی را به عنوان یک راهبر آموزشی و اسوه معرفی می کند .

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باید در آموزش و پرورش متحول شود مدیریت آموزشگاهی است که این کار می تواند ما را در اجرای سند کمک کند.

وی گفت: با تدوین نقشه راه برای سند تحول بنیادین باید بتوانیم همه ارکان آموزش وپرورش را به صورت متوازن گسترش دهیم و در خصوص نیروی انسانی نیز دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شده که امیدواریم در دو سال آینده خروجی های آن را شاهد باشیم .

حجت اسلام محمدیان افزود: توسعه و تجهیز مدارس استراتژی اصلی تحول در آموزش وپرورش است و برطبق برنامه درس نامه ملی طی سال های گذشته تغییراتی در کتب پایه های مختلف داشته ایم که البته با مسائل خاصی همراه بود .

وی افزود: دیدگاه ما نسبت به آموزش به این صورت است که دیگر کتاب را تنها رسانه برای آموزش نمی دانیم، بلکه بسته های آموزشی را در نظر گرفته ایم و همچنین شبکه ملی رشد را راه اندازی کرده ایم که می تواند سی دی های خود را از آنجا دانلود کند.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 2 دى, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.