سینما و تئاتر از سال آینده وارد کتب درسی پایه نهم می‌شود

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور ضمن اعلام این خبر که سینما و تئاتر سال تحصیلی آینده وارد کتب درسی پایه نهم می‌شود، اظهار کرد: ارائه آموزش‌هایی با عنوان تربیت آوایی، فونتیک‌ها و ضرباهنگ‌ها نیز مدنظر قرار دارد.

حجت‌الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 946 عنوان کتاب درسی، 125 عنوان کتاب راهنمای معلم، 15 عنوان روش تدریس و 90 عنوان کتاب درسی همراه با لوح فشرده آماده و در مدارس توزیع شد، اظهار کرد: کتاب‌های درسی منطبق با برنامه ملی درسی تغییر یافته‌اند و تغییر کتب برای سایر پایه‌ها در سال‌های آینده ادامه دارد. در واقع هر سال کتاب‌های درسی دو پایه مورد بازنگری قرار می‌گیرند.

وی افزود: به عنوان مثال تقویت هویت دینی و انقلابی، ارائه و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، برخی خاطرات رزمندگان و فرماندهان جنگ و عنوان میراث دفاع مقدس با نثر ادبی وارد کتب درسی چاپ‌های چهارم و پنجم ابتدایی شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه در کتاب مطالعات اجتماعی زیست شهروندی، حقوق شهروندی و قانون اساسی را وارد کردیم، گفت: البته حقوق دانش‌آموزی در کشور به صورت مستقل و قانون نداریم؛ اما قوانین مربوط به کودکان و نوجوانان وجود داشت که وارد کتب پایه‌های سوم چهارم و هفتم شد.

محمدیان افزود: امسال پایه هفتم دارای کتاب فرهنگ و هنر است که هنرهای تجسمی، خوشنویسی، هنر موسیقایی و هنرهای نمایشی را آموزش می‌دهد و در کتاب‌های درسی سال آینده توجه بیشتری به این مبحث‌ها خواهد شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور ضمن اعلام این خبر که مباحث مربوط به سینما و تئاتر را در سال تحصیلی آینده وارد کتب درسی پایه نهم می‌کنیم، گفت: همچنین به دانش‌آموزان تربیت آوایی، آموزش‌های فونتیک و ضرب‌آهنگ‌ها در این کتب درسی آموزش داده می‌شود.

تاریخ خبر: 
شنبه, 22 آذر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.