محمدیان: محتوای کتب درسی برای دانش آموزان مشکل نیست

معاون وزیر آموزش و پرورش از هوشمند سازی 35 هزار مدرسه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین بهرام محمدیان در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد شامل مدارس کاملاً هوشمند، نیمه هوشمند است که امکانات فناوری اطلاعات برای آنان فراهم شده است.

وی اظهارکرد: بیش از 600 هزار دانش آموز دارای ایمیل آموزشی هستند و محتواهای آموزشی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: شبکه ملی رشد نیز در راستای استفاده از مدارس هوشمند محتوای آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان بیان کرد: هوشمند سازی مدارس به معنی حذف معلم نیست بلکه ابزاری برای همراه شدن دانش آموزان با اطلاعات روز و درکنار کار معلم است.

وی اضافه کرد: هوشمند سازی مدارس از اولویتهای مهم در آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه محتوای کتابهای درسی متناسب با استعداد نسل امروز تهیه می شود، تصریح کرد: بانگرش اخلاق و ارزشها و محوریت فناوری جدید و متناسب با استعداد و نسل امروزی کتابهای درسی تهیه می شود.

محمدیان ادامه داد: داستانها و مطالب کتابهای قدیمی با استعداد دانش آموزان امروز متناسب نیست و با محوریت مسأله محور این کتابها تغییر یافته است.

وی با اشاره به اینکه محتوای کتابها تهیه شده با وجود نظر برخی از اولیاء دانش آموزان نسبت به داشته های دانش آموزان مشکل نیست عنوان کرد: محتوای کتابهای درسی باید بگونه ای باشد که دانش آموزان ما را به تفکر و پژوهش وادار کند.

معاون وزیر آموزش وپرورش کشور گفت: در شرایط امروزی حفظ مطالب درسی جوابگو نیست و باید یک چالش فکری برای دانش آموزان ایجاد شده و مهارت آموزی ترویج یابد.

محمدیان اظهارکرد: آموزش معلمان در این بستر ضرورتی برای تسهیل آموزش این مطالب است.

وی اضافه کرد: باتوجه به فناوری روز دنیا و نیازهای نسل امروزی، محتوای کتابهای درسی برای دانش آموزان مشکل نیست.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 20 آذر, 1393

نظرات

کتابهای درسی در صورتی که معلمان دوره های آموزشی را سپری کنند و توانایی تدریس داشته باشند مشکل نیست،لطفا به آموزش معلمان اهمیت دهید . تا زمانی که معلمان از روشهای تدریس نوین و متناسب با تغییرات برخوردار نشوند روند تحول دچار مشکل خواهد شد.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.