آموزش و پرورش از حافظه محوری آسیب دیده است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا، در دومین گردهمایی معاونان پژوهشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور محی الدین بهرام محمدیان گفت: در تحول نظام آموزش و پرورش یک هدف کلی برای اولین بار در سند تحول آمده است که آن دستیابی به هدف طیبه است و تنها در نظام آموزشی ما به آن اشاره شده است.
وی با بیان اینکه تولید آموزش مبتنی بر تربیت و فرهنگ مدار است افزود: این رویکرد برای دستیابی به هدف شکوفایی فطرت است.
محمدیان ادامه داد: این فطرت در برنامه درسی با 5 عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق آورده شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال اجرای برنامه هایی بود که افراد را احیا می کند گفت: در آموزش و پرورش دانش آموزان باید به شایستگی دست پیدا کنند نه مدرک که این شایستگی ها در 6 ساحت سند تحول آمده است.
محمدیان گفت: دانش آموزان باید تفکرو حکمت داشته باشند چون آموزش و پرورش از حافظه محوری آسیب دیده است.
وی با اشاره به اینکه موضوع تفکر از پایه ششم ابتدایی در کتابهای پایه ششم آورده شده است ادامه داد: ما در دروس قرآن و معارف اسلامی ضعیف هستیم که این به خاطر معلمان و آموزش است چون باید زنگ قرآن در مدارس تداوم داشته باشد تا همه دانش آموزان تا کلاس سوم ابتدایی قادر به خواندن قرآن باشند.
وی افزود: معلم در سند تحول آموزشی، عنصر تربیتی است و باید برنامه ریز و اسوه باشد نه تنها انتقال دهنده مطالب.
محمدیان گفت: به زودی بخشنامه ای به مدارس اباغ می شود که مدیر تنها رابط مدرسه و آموزش و پرورش نباشد بلکه الگوی فرهنگی معلمان باشد و مدرسه را کانون فرهنگی محله کند.
وی ادامه داد: متنوع بودن فضای آموزشی هم مهم است و در سند تحول هم آمده است که محیط آموزشی باید کلاس، کتابخانه، نمازخانه و آزمایشگاه داشته باشد.
تاریخ خبر: 
دوشنبه, 10 آذر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.