نام شهید تندگویان در کتب تاریخ جنگی آمده است

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره حذف شخصیت شهید محمدجواد تندگویان از کتب درسی، گفت: در کتاب های جدید التالیف که محتوا تغییر کرده، شهیدی جای شهید دیگر مطرح شده است، بنابراین نباید تصور کرد که هدف حذف زندگی شهدا از کتابهای درسی است.

وی ادامه داد: هیچ انگیزه ای برای حذف شخصیت شهید محمدجواد تندگویان در کتب درسی نیست، بلکه با تغییر محتوای کل کتاب درسی، زندگی شهید دیگری وارد کتاب شده است.

محمدیان گفت:زندگی شهید محمدجواد تندگویان در کتاب های دیگر ما، در تاریخ جنگ و در قسمت های دفاع مقدس آورده شده است .

وی تاکید کرد: بچه های ما باید بدانند که شهید تندگویان میز وزارت را ترک کرد تا منطقه عملیاتی را ببیند اما اسیر شد و زیر شکنجه شهید شده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیام مربوط به زندگی شهید تندگویان در کتب درسی آمده است، افزود: محمدجواد تندگویان یکی از چهره های نورانی انقلاب اسلامی است که در غربت شهید شده و باید زندگی او بازگو شود.

وی گفت: بنابراین حق بچه های ایران است که به هویت انقلابی مردان کشورمان ببالند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: اگر شخصیت شهید محمدجواد تندگویان را بازگو نکنیم شخصیت چه کسی را برای دانش آموزان تفسیر کنیم زیرا شخصیت ایشان برای همگان الگو است .

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 28 آبان, 1393

نظرات

استاد محمدیان قبلا گفته بودند :" شهیدان یک حقیقت واحدند" پدر من نیز شهید است ، چرا باید بعضی اصرار کنند که در معرفی شهدا هم خط و ربط سیاسی و یا حزبی و گروهی مطرح شود. شهید تندگویان شهید همه ایرانیان است نه شهید تنها فرزندشان !

استاد محمدیان ،من به عنوان یک فعال اجتماعی و فرهنگی از اقدام شما و آموزش و پرورش قدردانی می کنم . شهید و فرهنگ و شهادت و ایثار سرمایه جاودانه ملی است . ترویج این فرهنگ و صیانت از این مرام و آیین روح حماسه را در نسل آینده برای دفاع از اسلام و ایران خواهد دمید و هر کدام از این شهدا صفحه زرینی از ایران نامه و تاریخ حماسه ی واقعی این مرز و بوم را به خود اختصاص خواهد داد.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.