اجرای موفقیت آمیز دومین مرحله از طرح "سازمان و یک روز با درهای باز"
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، دکتر محمدیان در این برنامه اظهار داشت: موضوع ما تربیت انسان است، اما نه آن انسانی که غرب تعریف کرده است، زیرا انسان فقط در خور و خواب خلاصه نمی شود. از دیدگاه فلسفه تربیت اسلامی انسان شأن خلیفه الهی دارد.
معاون پژوهشی وزیر با اشاره به برنامه درسی ملی به عنوان نقشه راهی که تمام فعالیتهای آموزشی و پرورشی را از آغاز تا پایان دوازده سال تحصیلات رسمی هدایت و نظارت میکند، افزود: در نظام آموزشی ما رویکرد مدرکگرایی جای خود را به کسب فضایل اخلاقی و آگاهیهای علمی و فناوری داده است که پنج عنصر تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق در چهار عرصه رابطه با خود، رابطه باخالق جهان هستی(خداوند)، رابطه با خلق و رابطه با خلقت(نظام آفرینش) تعریف شده است و در یازده حوزه حکمت و تفکر - قرآن و معارف اسلامی - زبان و ادبیات فارسی – ریاضی - علوم - مطالعات و علوم اجتماعی - فرهنگ و هنر - بهداشت، سلامت و تربیت بدنی - کار و فناوری - آداب و مهارتهای اجتماعی و آموزش زبانهای خارجی امکان تحقق خواهد یافت.
وی تفکر و پژوهش را یکی از مهمترین عناصر در فرایند یاددهی و یادگیری توصیف و افزود: راهبرد اصلی ما در تدریس ریاضی " راهبرد حل مساله" است.
دکتر محمدیان نقد و تحلیل محتوای کتاب های درسی را گامی اساسی به سوی اصلاح نواقص احتمالی خواند و اضافه نمود: ما نه تنها از نقد هراسی نداریم بلکه از آن استقبال و بابت پیشنهادات سازنده حق الزحمه نیز پرداخت می کنیم.
شایان ذکر است در این برنامه که دکتر سید رضا اکرمی مشاور وزیر نیز حضور داشت، آقایان حسینی مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی و ناصری مدیرکل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی ضمن تشریح نحوه چاپ و توزیع کتب درسی و تولید و توزیع مجلات کمک آموزشی رشد، به سوالات حضار پاسخ دادند.
منبع خبر:
- 1742 مرتبه بازدید
نظر دهید