تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره عکس رشد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، بهرام محمدیان ضمن تشکر از هنرمندان و عکاسان جهت ارسال بیش از 16 هزار عکس از سراسر کشور اظهار کرد: اگر انسان حس زیبایی‌دوستی و زیبایی ‌خواهی نداشته باشد، ناقص است. باید بر انسان‌هایی که نمی‌توانند لبخند بزنند و یا دیگران را دوست بدارند گریست. دین اسلام دین رأفت، عطوفت و زیبایی‌دوستی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به شایعات مبنی بر حذف درس هنر از کتاب‌های درسی اشاره و بیان کرد: هنر جلوه‌ای از جلوه های الهی است و حذف شدنی نیست. ضمن اینکه در هدف عملیاتی شماره یک سند تحول بنیادین و نیز در سند برنامه درسی ملی، یکی از ساحت‌ها تربیت هنری دانش‌آموزان و یکی از حوزه‌های یادگیری، فرهنگ، هنر و تمدن است.

محمدیان زبان عکس را گویاتر و رساتر از زبان شفاهی خواند و بیان کرد: برای ایجاد سهولت در انتقال مفاهیم تعلیم و تربیت در کتاب‌ های درسی نیازمند عکس‌ های مناسب هستیم. لذا با استفاده از فرصت، هنرمندان عکاس را به تهیه عکس‌های آموزشی و تربیتی متناسب با اهداف و موضوعات کتاب‌ های درسی دعوت می‌کنم.

وی علاقه و جرأت را دو عامل مؤثر در موفقیت عکاس برشمرد و افزود: نشان دادن شبنم یا زنجیره غذایی یا دگردیسی قورباغه و یا هر عکس که بتواند انتقال پیام کتاب را به ذهن دانش آموز تسهیل نماید مورد انتظار ماست.

تاریخ خبر: 
شنبه, 26 مهر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.