میانگین نمرات قبولی دانشآموزان در بعضی مدارس پایینتر از حد انتظار است
وی افزود: تشکیل شوراها و یا کارگروههای مراقبت از کیفیت در داخل مدارس میتواند معلمان را در معرض خود ارزیابی و شناسایی راهکارهای مناسب ارتقاء کیفیت قرار دهد.
حجتالاسلام و المسلمین محمدیان تصریح کرد: برخی از گزارشها حاکی از این است در بعضی از مدارس معدل و میانگین نمرات قبولی دانشآموزان پایینتر از حد انتظار است، اما ارائه آمار و اطلاعات شفاف از نمرات مکتسبه دانشآموزان و عملکرد مدارس و معلمان میتواند مقدمهای بر آسیبشناسی فرایند یاددهی و یادگیری و شناسایی عوامل مؤثر و دخیل در سایر مؤلفههای آموزش و پرورش باشد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به سطح پایین کیفیت در برخی مدارس خاص خاطرنشان کرد: مدارس خاص، غیردولتی و طبقهبندی آنها، در تراکم برخی از مزیتها در یک نقطه ویژه با آنکه برای آنها مقبولیت ایجاد میکند در عین حال میتواند تهدیدی بر عدالت آموزشی باشد اما با همه اینها نتایج آزمونهای نهایی و هماهنگ کشوری حکایت از این دارد که عملکرد برخی از این نوع مدارس از مدارس دولتی با مدیران متعهد و مسئول و خبره، بسیار پایینتر است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان راه چاره این مشکل گفت: علاوه بر آموزشهای حرفهای معلمان، لازم است آزمونها بهعنوان حلقهای از فرایند یاددهی و یادگیری شناخته شوند و ارزشیابی توصیفی و یا فرایندی و نتیجه محور میتواند در شناسایی میزان دخالت عوامل ذیسهم و اثربخش در این فرایند مؤثر باشد و دخالتهای مهندسی شدهای را دیکته نماید.
منبع خبر:
- 1129 مرتبه بازدید
نظر دهید