راه اندازی ایمیل دانش آموزی با همکاری وزارت ارتباطات

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محی الدین بهرام محمدیان اظهار داشت: معتقدم علاوه بر نظارت دستگاههای نظارتی و فرادستی نظارت نخبگانی، که از جملۀ آنها معلمان هستند، برفرایند تحول امر ضروری است.

وی یادآوری کرد: لازمۀ ایجاد تحول در آموزش و پرورش تغییر نگرش در آحاد معلمان و تربیت معلمان حرفه‌ای، آشنا و معتقد به مبانی نظام تعلیم و تربیت اسلامی و نظام سیاسی جمهوری اسلامی است.

معاون پژوهشی وزیر افزود: دانشگاه فرهنگیان یکی از دستاوردها و راهکارهای سند تحول بنیادین است. این دانشگاه تنها مرکز آموزش عالی نیست بلکه مرکز تربیت معلمان حرفه‌ای، باسواد، انقلابی و متعهد برای ایفای مسئولیت تربیت نسلی در تراز جمهوری اسلامی در چشم‌انداز 1404 است، لذا ضرورت دارد اعضای هیأت علمی این دانشگاه علاوه بر داشتن نصاب‌ها و مدارج بالای علمی و تخصصی، حائز آمادگی و مهارت‌های لازم برای تربیت معلم و شایستگی‌های بایسته الگویی و اسوه بودن برای دانشجو معلمان باشند.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه با توجه به تولید برنامۀ درسی بر پایۀ فناوری بیان داشت: بهره‌برداری از فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات آموزشی (فاوا) در آموزش و پرورش یک ضرورت است و باید با برنامۀ جامع و فراگیر به آن پرداخت و سپردن آن به دست قضا و قدر و یا به تعویق انداختن آن به مصلحت نظام تربیتی نیست.

وی بیان کرد: آنچه در آموزش و پرورش در زمینۀ فناوری‌های آموزشی و هوشمندسازی اتفاق افتاده است، حرکت پیشتازانه بوده است و برای حفظ این موقعیت، برنامه فراگیر و جامع، پشتیبانی‌های سخت‌افزاری و تکمیل زیرساخت، ارائۀ آموزش جامع به کاربران و آموزش‌دهندگان و ایجاد فضای امن و با امنیت ارتباطی و اطلاعاتی و تولید انبوه محتوا به زبان فارسی امری ضروری است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پایان یادآور شد: وزارت ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی و دستگاه‌های مأمور این مهم، باید آموزش و پرورش را مددکار و همراه باشند و البته تا اینجا وزارت ارتباطات، همراه اول دستگاه تعلیم و تربیت بوده است و امسال با مشارکت آنان ایمیل دانش‌آموزی مرتبط با درس کار و فناوری به‌صورت انبوه ایجاد خواهد شد.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 26 مرداد, 1393

نظرات

با سلام ، آقای دکتر محمدیان به نظر من مطمئن ترین راه برای توسعه فناوری در آموزش و پرورش توسعه شبکه ملی مدارس ایران رشد است و باید سرمای گذاری درآن بخش در جهت تجهیز و تکمیل زیر ساحتها و نرم افزارها با برنامه اتفاق بیافتد.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.