آموزش ضمن خدمت معلمان مهمترین فعالیت سازمان پژوهش است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در سومین گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به اندیشه اصلاح گری حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: اصلاحات یعنی تغییر از "وضع موجود" به "وضع مطلوب"و ما همواره باید با تفکر انتظار واعتقاد به حرکت اصلاحی مسیرمان را ادامه بدهیم.

وی تغییر کتاب های درسی را همسو با برنامه درس ملی وسند تحول بنیادین اعلام و تاکید کرد: برخی دروس مانند ریاضی و علوم در پایه دوم ابتدایی قریب به 35 سال هیچ تغییری نکرده بودند اما سازمان پژوهش مبتنی بر آموزش های جدید و مبانی نظری سند تحول بنیادین و نیاز دانش آموزان تغییراتی را صورت داده است.

محمدیان دامنه تغییرات کتاب های درسی در پایه های چهارم و هشتم را به نسبت سال قبل بسیار کمتر عنوان و خاطرنشان کرد: در برخی از کتاب ها اصلاحات و بازنگرهای کلی صورت گرفته است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سیاست های ابلاغی جمعیت و اقتصاد مقاومتی از جمله مواردی هستند که به دلیل لازم الاجرا بودن در برخی از کتاب های درسی وارد شده اند و ازاین حیث تغییرات اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان این که سازمان پژوهش در هر سال تحصیلی 130 میلیون جلد کتاب درسی را چاپ می کند، افزود: در کنار کتاب های درسی بسته های حمایتی شامل سی دی، دی وی دی، کتاب راهنما و تولیدات نرم افزاری در نظر گرفته شده است که همواره در آموزش کتاب های درسی بسیار موثر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تاسیس " تلویزیون تعاملی" در رایزنی با صداو سیما در آینده خبر داد و اظهار کرد: در نظر داریم با اشتراک ارزان قیمت اتصال به شبکه ملی مدارس بتوانیم خدمات آموزشی را به صورت آنلاین به دانش آموزان و اولیا ارایه دهیم.

وی اطلاعات و آمار را از اصلی ترین ویژگی های چگونگی توزیع کتب آموزشی و اقلام حمایتی برشمرد و خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از صرفه جویی در چاپ کاغذ، آمار و اطلاعات باید به تائید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وفناوری اطلاعات برسد.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 22 خرداد, 1393

نظرات

سلام علیکم بهتر است هم زمان با تجدید تالیف کتابهای درسی و دوره های آموزش ضمن خدمت اعتبارات مربوط آن نیز تأمین شود و همچنین باید ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیز برای آموزش دوره های کوتاه مدت بکار گرفته شود . مستحضر باشید کتاب به تنهایی معجزه نمی کند معلمان باید آموزشهای حرفه ای و مهارتی ببینند و گرنه تمام کاسه کوزه ها سر کتاب درسی می شکند که کتاب سخت و مشکل است!

با نهایت احترام ،چرا دامنه ی تغییرات و تالیف کتابهای جدید را محدود کرده اید؟! و چرا به صورت منطقی پایه ی چهارم ابتدایی را به صورت کامل تولید محتوا نکرده اید ؟ این روش تکرار اشتباه تغییر نظام دوره ی آقای دکتر نجفی است.با این کار رکود تحول در آموزش و پرورش را کلید می زنید ، این کار را نکنید.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.