یک غلط هم در کتاب درسی قابل قبول نیست

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره وجود اشتباهات املائی و گاه محتوایی گفت: من معتقدم یک غلط در کتاب درسی هم قابل قبول نیست چه برسد به آنکه یک فهرستی از غلط های املائی یا انشائی وجود داشته باشد.
وی افزود: اما سوال من از برخی رسانه ها این است که غلط نامه متعلق به چند کتاب است و یک آدم مشکل دار را چندبار شلاق می زنند. یک اشتباهی در کتاب ریاضی سوم ابتدایی به دلیل بی توجهی ویراستاری وجود داشته اما دائما رسانه ملی به آن می‌پردازد و قبول دارم این خطای دید بوده که موقع نوشتن و محاسبه کردن این اشتباه بوجود آمده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش ادامه داد: اما اگر قرار باشد دستگاه ها دائما اشکالات یکدیگر را علم کنند ما هم حرف های گفتنی بسیاری درباره اینکه چرا رسانه ملی کتاب های کمک آموزشی بدون مجوز را تبلیغ می کند، داریم.
به گفته محمدیان در سال گذشته به دلیل فشار کاری زیاد این اشتباه در کتاب ریاضی بوجود آمد، اما قطعا امسال دقت و مراقبت بیشتری در ویرایش محتوای کتاب ها انجام می شود و تعهد می کنم که تولید محتوای سال آینده اشکال نداشته باشد که اگر خلاف آن بود خودمان، خودمان را جریمه خواهیم کرد.
وی در خاتمه درباره آماده بودن کتاب های پایه هشتم و چهارم به خبرنگار ما گفت: امسال طرح آزمایشی کتاب های پایه چهارم و هشتم اجرا می شود.
تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 18 دى, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.