هفته ملی کودک با برپایی جشنی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، جشن بزرگ روز ملی کودک دقایقی پیش با حضور سیدصادق رضایی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، منیر صفی‌الدین نماینده یونیسف در ایران، حجت‌الاسلام بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده حدود 12 سازمان و نهاد زیر ربط در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد.

در ابتدای این مراسم، سیدصادق رضایی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیان داشت: امسال کانون به لطف الهی به عنوان متولیان امور کودکان توفیق آن نصیب‌اش شد تا با بیش از 20 نهاد و سازمانی که برای کودکان فعالیت می‌کنند، هفته ملی کودک را برپا کند.

وی اضافه کرد: هفته ملی کودک بهانه‌ای شد تا در یک هفته در سراسر ایران اسلامی برای کودکان ایرانی به برپایی برنامه‌های شاد و متنوع پرداخته و در یک هفته برای این مخاطبان کار کرده و بیشتر به مسایل کودکان توجه کنیم.

رضایی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همان طور که از نام‌اش پیداست، خانه کودکان و نوجوانان است به همین منظور باید گفت که وجود شما بچه‌ها برای ما آنقدر ارزشمند و گران‌بها است که همه بزرگ‌ترها را برای برگزاری هفته ملی کودک زیر یک سقف گردهم آوردید در حالی که قبلاً کمتر بزرگ‌ترها برای کودکان گردهم می‌آمدند.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش به ایراد سخنرانی به زبان کودکان برای مدعوین که اکثراً دانش‌آموزان دوره پیش دبستان و ابتدایی بودند، پرداخت و با اشاره به اهمیت نامگذاری فرزندان توسط والدین پیش از تولد، بیان داشت: برخی از کودکان در سنین نوجوانی و جوانی از اینکه والدین آنها اسامی خوبی برای آنها انتخاب کرده‌اند، گله‌مند هستند که معتقدم والدین باید اسامی فرزندان‌شان را از میان اسامی ائمه اطهار (ع)، گل‌ها و نام‌هایی که دارای معنا و مفهوم خوب هستند، برگزینند، همچنین بزرگ‌ترها باید محیطی امن را برای کودکان و نوجوانان فراهم سازند.

در این مراسم، منیر صفی‌الدین نماینده یونیسف در ایران، بیان کرد: از اینکه امروز در بین کودکان ایرانی هستم، بسیار خوشحالم، امروز روز شماست چراکه ما امروز گردهم آمدیم که وجود شما را در این مکان جشن بگیریم.

نماینده یونیسف در ایران گفت: ما هر ساله روز کودک را جشن می‌گیریم یعنی ما وجود شما را در زندگی‌یمان یک هدیه بزرگ می‌بینیم.

در پایان این مراسم نیز پیام وزیر آموزش و پرورش توسط مجری برنامه که حسین تولایی یکی از نویسندگان کودک و نوجوان قرائت شد که به شرح ذیل است:

به نام خداوند دوستدار کودکان

سلام من به تمام کودکان جهان و به ویژه کودکان ایران زمین که چون شبنم، پاک و زلال هستند. بسیار خوشحالم که در میان روزهای زیبا و قشنگ سال، یک روز به نام روز جهانی کودک نامگذاری شده است تا در این روز بیشتر از هر روز دیگر به شما بیاندیشم و خدا را به خاطر نعمت وجودتان سپاس گوئیم.

گل‌های پاکم ما بزرگترها با نهایت امید و افتخار فرزند سرافراز ایران اسلامی را به شما می‌سپاریم، دست‌تان را می‌فشاریم و چشم به راه تلاش و کوشش شما هستیم. تا چرخ‌های عظیم علم، ادب و هنر به دست شما به حرکت درآید.

واژه‌هایتان لبریز از دوستی، نغمه‌هایتان جویبار شادی، رویایتان به دور از تاریکی و زشتی و عطر وجودتان جهان افروز باد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم نیز نمایشگاه هفته ملی کودک با حضور مسئولان نهادها و سازمان‌های مختلف در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب افتتاح شد که روز گذشته مراسمی نیز برای این مهم برگزار شده بود.

در این نمایشگاه علاوه بر بیش از 20 غرفه‌ای که کانون پرورش فکری برای میزبانی از کودکان و نوجوانان تدارک دیده است، 12 سازمان دیگر نیز با اجرای برنامه‌های تخصصی ارگان مربوطه به این نمایشگاه رنگ و رویی دیگر داده‌اند.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 16 مهر, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.