تاکید آموزش و پرورش بر بازسازی و مرمت دارالفنون در کوتاه ترین زمان

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دارالفنون به عنوان تاریخچه تعلیم و تربیت کشور باید در اختیار تعلیم و تربیت باشد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در حاشیه بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مدرسه تاریخی دارالفنون، به موانع موجود برای احیای این مدرسه اشاره کرد و افزود: برداشت بعضی از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی این است که دارالفنون باید برای بازدیدها تعطیل شود اما ما معتقدیم دوام اینجا به واسطه حیات آن است.
حجت الاسلام محمدیان افزود: دوستان ما در سازمان میراث فرهنگی باید رایزنی های فنی و مهندسی را انجام دهند تا ما بتوانیم در کوتاهترین مدت این مدرسه را بازسازی و مرمت کنیم تا از تخریب آن جلوگیری شود زیرا اگر کار تعطیل شود این بنا نه تنها حفظ نمی شود بلکه از بین خواهد رفت.
وی گفت: تاکنون مقدار کاری که انجام شده با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته است اگرچه درباره برخی از بخش های عمارت، تفاوت نظر داشتیم.
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی در بعضی از بخش ها بر تعمیر و مرمت تاکید دارد اما نظر سازمان نوسازی بر بهسازی فضا و مقاوم سازی در برابر زلزله است تا وقتی در آینده از بنا استفاده می شود، دچار آسیب مجدد نشویم.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان این که مدرسه دارالفنون تا16سال پیش میزبان دانش آموزان بوده است،گفت: از زمانی که سازمان میراث فرهنگی دارالفنون را به عنوان میراث فرهنگی ثبت کرد، این بنا تعطیل شد.
حجت الاسلام محمدیان افزود: سازمان نوسازی، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران برای مرمت و نوسازی دارالفنون کمک هایی کرده اند و امیدواریم سازمان میراث فرهنگی در دوره جدید کمک کند تا اجرای طرح مرمت و نوسازی دارالفنون تکمیل شود.
31/06/92

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.