مجلات رشد یک فرصت است که می‌تواند در برنامه درسی پویایی و تحرک ایجاد کند

به گزارش روابط عمومی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، دکتر محمدیان در ابتدای این نشست میلاد باسعادت امام رضا (علیه‌السلام) را به سردبیران مجلات عمومی رشد تبریک گفت. وی در ادامه تکریم از پیشکسوتان را از اقدامات شایسته دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی برشمرد و تأکید کرد: «این حرکت می‌بایست شتاب بیشتری بگیرد.» وی ادامه داد: «تکریم از پیشکسوتان و اساتید باعث اعتلا و بزرگی سازمان می‌شود».
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مجلات رشد را یکی از ابزارهای مناسب جهت تکریم و استفاده از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان دانست و پیشنهاد داد: «به عنوان مثال، مجله رشد معلم می‌تواند یک سرفصل برای این موضوع باز کند و تجربیات آنان را منعکس کند و درکنار آن آرزوهای جوانان را نیز مطرح کند، تلفیق این دو می‌تواند بسیار کارگشا باشد.»
وی در ادامه به نقش و جایگاه مجلات رشد اشاره کرد و گفت: «ظرفیت مجلات رشد خیلی بیشتر از آن چیزی است که استفاده می‌کنیم. مجلات رشد یک فرصت است که می‌تواند پویایی و تحرک در برنامه درسی ایجاد کند». وی ادامه داد: «مجلات باید حرکت رو به جلو داشته باشند و متوقف نشوند اما در عین حال این حرکت و جهش رو به جلو باید معقول و منطقی باشد.»
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش، معرفی فرصت‌ها و اقدامات جدید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و وزارت آموزش و پرورش را یکی از وظایف جدی مجلات رشد خواند و تأکید کرد: «معرفی و گزارش فعالیت‌ها نباید منوط به سازمان و دفتر باشد، بلکه باید سایر دفاتر سازمان و معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش را نیز پوشش دهد. این امر باعث افزایش همراهی سایر بخش‌ها می‌شود.»
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی درسی در پایان سخنان خود به انتشار مجلات به صورت الکترونیکی اشاره کرد و آن را یکی از اقدامات مثبت این دفتر خواند و خواستار ترویج و گسترش این کار شد.
25/06/92

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.