استقبال چشمگیر دانش ‌آموختگان جامعه‌المصطفی از کتاب‌های درسی ایرانی

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هجدهمین دوره طرح «سازمان و یک روز با درب‌های باز» با حضور جمعی از دانش ‌آموختگان دانشگاه جامعه‌المصطفی، محی‌الدین بهرام محمد‌یان رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و جمعی از مدیران کل سازمان پژوهش در ساختمان مرکزی این سازمان صبح روز یکشنبه 8 اسفندماه 95 برگزار شد.

در این نشست دکترمحمد‌یان با بیان اینکه این سلسله نشست‌ها به منظور آشنایی مجامع مختلف علمی، آموزشی با فعالیت‌های سازمان پژوهش انجام می‌شود، افزود: در این نشست جمعی از دانش آموختگان دانشگاه جامعه‌المصطفی از کشورهای آسیایی و آفریقایی که عمده آنها در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند و در کشورهای خود به فعالیت مشغول هستند حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این هم‌اندیشی دانش آموختگان و مدیران سازمان پژوهش به بیان تجربیات و فعالیت‌های خود در زمینه آموزشی و پرورشی می‌پردازند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه دانش آموختگان در موار‌دی خواستار حمایت‌های فرهنگی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران هستند، اضافه کرد: توصیه ما همواره این بوده که آموزش و پرورش در حوزه کودک و نوجوان جدی تلقی شود.

محمد‌یان بیان کرد: با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی موجود دانش‌آموختگان خواستار گسترش زبان فارسی و راه اندازی کرسی‌هایی با این مضمون در کشورهای خود هستند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه آمادگی همکاری در این زمینه را داریم عنوان کرد: البته این همکاری باید از طریق بنیاد سعدی و فرهنگستان انجام شود.

وی از پیشنهاد ایجاد فرهنگ فارسی با سه گویش افغانی، تاجیکی و ایرانی خبر داد و بیان کرد: برای ایجاد چنین فرهنگی آمادگی کامل داریم و این فعالیت می‌تواند برای استفاده بهتر از متون فارسی و گسترش آن کمک کننده باشد.

محمد‌یان اظهار داشت: علاوه بر تمایل دانش آموختگان کشورهای آسیایی برای گسترش زبان فارسی در کشورهای خود در شبه قاره‌ها نیز توجه به زبان فارسی با توجه به سابقه دیرین آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: یکی از مطالبات دانش آموختگان جامعه‌المصطفی بهره‌مندی و اقتباس از کتاب‌های درسی ایرانی است که با رعایت چهارچوب ضوابط نسبت به این خواسته اعلام آمادگی می‌کنیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: پیشنهاد شده در دانشگاه جامعه‌المصطفی برنامه آموزشی با محوریت تدوین برنامه درسی و تولید محتوای آموزشی برای دانشجویان ارائه شود که سازمان پژوهش برای اجرای این فعالیت امکان همکاری دارد.

محمد‌یان یادآور شد: کار فرهنگی و تدریس برای تربیت نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است که با فعالیت‌های همچون مدرسه ‌سازی و بیمارستان سازی که در واقع به نوعی گسترش دامنه فعالیت‌های اجتماعی بوده می‌توان به موفقیت دست یافت.

گفتنی است: در این برنامه دانش آموختگان دانشگاه جامعه‌المصطفی از انتشارات مدرسه در سازمان پژوهش بازدید کرده و با فعالیت‌های این سازمان از نزدیک آشنا شدند.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 10 اسفند, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.