گرایش فرهنگی به رشته‌های مهارتی کم است

محی‌الدین بهرام‌محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توجه به رشته‌های مهارتی در نظام آموزشی عنوان کرد: گرایش فرهنگی نسبت به رشته های مهارتی کم بوده و باید این مسئله تقویت شود.

وی ادامه داد: خانواده‌ها تمایل دارند تا دانش آموزان بیشتر وارد دبیرستان شوند اما نیازمند یک فضای ترویجی و فرهنگی هستیم تا نگاه به هنرستان‌ها نیز افزایش یابد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: در هنرستان‌ها آینده شغلی دانش آموزان امروز تامین می‌شود و باید خانواده‌ها نسبت به این فضا آگاه شوند.

محمدیان با اشاره به اینکه اکنون نیاز به رشته‌های مهارتی بیشتر از رشته های نظری است گفت: در دانشگاه‌ها بسیاری از صندلی‌ها اشباع شده و از طرفی در هنرستان‌های کشور شاهد صندلی‌های خاصی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر توجه به هنرستان‌ها تجهیزات آنها در شرایط مطلوبی قرار دارد عنوان کرد: توانمند‌سازی نیروها و بهبود امکانات این مراکز می‌تواند راندمان کاری را رد این حوزه افزایش دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیرامون برنامه‌ةهای آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های مختلف در مدارس اظهار داشت: فصل آخر بحث کار و فناوری آشنایی با رشته‌ها و شاخه‌های مختلف تحصیلی برای دانش آموزان ارائه می‌شود اما برای ایجاد گرایش فرهنگی به رشته‌های مهارتی اقداماتی فراتر از این مسائل مطرح است و باید این کار در سطح گسترده‌تر و به کمک رسانه‌ها و نهادهای مربوطه در جامعه نهادینه شود.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 9 دى, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.