کلاس درس برای پرورشی غلط است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان با اشاره به پیوستگی روح و جسم افزود: همانگونه که جسم بدون روح معنا ندارد، پرورش بدون آموزش نیز معنا پیدا نمی کند.
وی طرح مسئله جدایی « پرورش» از «آموزش» را ناشی از غلبه تفکر غیر دینی و سکولار دانست و پرسید: کدام آموزش را سراغ دارید که روح پرورشی نداشته باشد؟ و یا اینکه کجا می توان تربیت را بدون تعلیم ارائه کرد؟
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این نکته که پرورش نباید محدود به مربی پرورشی و ساعت خاص آن در مدرسه دانست، تصریح کرد: همه معلم ها و در همه کلاس ها باید به امر مهم پرورش نیز توجه داشته باشند و مربیان پرورشی این فعالیت ها را همسو و مدیریت کنند.
وی "تربیت" و تغییر در رفتار دانش آموز را نتیجه ملموس آموزشی دانست که مستقیم و یا غیر مستقیم در خانه، مدرسه، محله، پارک، مسجد و جامعه صورت می گیرد. لذا همه آحاد جامعه در این خصوص باید احساس مسئولیت نمایند.
دکتر محمدیان با بیان این مطلب که مدرسه پس از اتمام ساعت آموزشی نباید تعطیل شود و با انتقاد از تقلیل برنامه مدرسه در حد برنامه کلاسی تاکید کرد:، باید با برنامه ریزی مناسب و کارشناسی به مرکز یادگیری محله و پرورش استعدادهای هنری، ورزشی و تعاملات اجتماعی تبدیل شود.
وی با توجه به سن دانش آموزان به ویژه در دوره متوسطه اول که آستانه تحولات بلوغ نیز هست، نیاز به حضور مشاورانی متعهد، دلسوز، متخصص و آشنا با روانشناسی رشد و یادگیری را مورد تاکید قرارداد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، برنامه ریزی در جهت هم سویی، هماهنگی و هم افزایی نهادهای مرتبط در استفاده بهینه از ظرفیت های موجود توصیف کرد و اضافه نمود: هدایت دانش آموزان متناسب با توان، علاقه و نیازهای فردی و اجتماعی، گامی موثر در کسب موفقیت آنان در آینده محسوب می شود.
تاریخ خبر: 
شنبه, 25 ارديبهشت, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.