کتاب مستقلی به نام کار و فناوری در برنامه آموزشی دوره متوسطه قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دکتر محمدیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه خبر اظهار کرد: از نخستین سالی که مقام معظم رهبری مباحث اقتصادی را مطرح نمودند، سازمان پژوهش با برنامه ریزی مناسب، مفاهیم اقتصادی را متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان وارد کتاب های درسی نموده است.

وی با اشاره به تلفیقی بودن اینگونه مفاهیم در کتاب های دوره ابتدایی افزود: تالیف کتاب مستقلی به نام کار و فناوری برای دوره متوسطه در راستای همین هدف صورت گرفته است.

معاون پژوهشی وزیر با اشاره به حدیث شریف «طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه» اضافه کرد: در معارف اسلامی همانگونه که طلب علم فریضه است، کار نیز فریضه شناخته شده است«الکاد على عیاله کالمجاهد فی سبیل الله تعالی».

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه و نقد برخی از ضرب المثل های عامیانه مثل« آب باریکه حقوق دولتی بهتره» و «دست به خاک بزنی، طلا بشه» که روح تن پروری و گریز از کار و تلاش را به مخاطب القاء می کند، اضافه کرد: ادبیات ما سرشار از ضرب المثل هایی است که فرد را به کار و تلاش تشویق و ترغیب می کند. مثل « برو کار می کن مگو چیست کار، که سرمایه جاودانیست کار» و یا « نابرده رنج گنج میسر نمی شود. مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد».

دکتر محمدیان با اشاره به برخی اقدامات تولیدی در مدارس به ویژه هنرستان ها گفت: امروزه برخی هنرستان ها از مهارت خود در جهت محصول و درآمد زایی استفاده می کنند که هم کمکی است به مدرسه و هم در تقویت انگیزه دانش آموزان موثر خواهد بود.

تاریخ خبر: 
جمعه, 27 فروردين, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.